Valóban nem lett kimondva, de azért ahányszor cikket olvastam a felmondással kapcsolatban, és beszéltem ismerőseimmel mindig felhozták, hogy milyen sokba kerül a hibrideket üzemeltetni, és bizony ez is közre játszhatott.
Ha a BKK szemszögéből nézzük, nem mindegy, hogy 750 Ft-os, vagy 950 Ft-os kilométer díjat fizet egy csuklós, alacsonypadlós járműért. Ezért elég jelentős összeget spórolnak avval, hogy a hibridek helyett Ikarusokat, illetve Volvokat állít be a BKV. Ezért nyilván ez is közre játszhatott a kirúgás mellett, és van egy olyan érzésem, hogy ezeket a hibrideket nem fogjuk viszont látni Budapest útjain.
A sok meghibásodás sajnos igaz, csak sokról nem tudunk. Az sokat segít, hogy a Volvo tulajdonában vannak a buszok, ezért gyorsan ki tudják javítani a kisebb-nagyobb hibákat. Én emlékszem a január eleji hideg, havas télre amikkor a hibridek helyett 280-asok mentek. Illetve a tavalyi forró nyárra, amikkor nem tudott rendesen klímázni a hibrid kocsik (sülni lehetett bennük), mivel állandóan lemerült az akkumulátor a klíma használat közben, és még sok kisebb hibák is előfordultak.
Csak egy most csütörtöki példát szeretnék említeni: - a 9-esen 8 db hibridből 2 db meghibásodott, amit lecseréltek (F51, és F58)
- az 5-ön 10 db hibridből 2 db meghibásodott, amit lecseréltek (F52, és F56)
Ez így elég rossz arány, és ehhez még hozzá jön a drága kilométer díj. Nem véletlen, hogy külföldön, és itthon se váltotta be a hibridbusz a hozzá fűzött reményeket.