ozopeti Creative Commons License 2016.07.09 0 0 47124

Sziasztok,

 

Most végre rászánnám magam pár technikai probléma feltárásába és megoldásába. Ez ügyben keresek segítséget.
Az auto Clio 2 tech run 1.4 16v (2000 évjárat)

 

-Alapjárat nem mondom, hogy nagyon instabil,de a benn ülve a kasztnin néha érezni hogy megtorpan/ leesig egy picit. Picit zavaró de nem vvészes. 

-Vannak bizonyos fordulatszám tartományok amikor gyorsítás közben (finom gyorsítás - padlógáz) érzek finom rántásokat. Ilyen pl. 2000-2300 RPM környéke és 5400-5600 RPM környéke (De előfordul más fordulaton is). Ránt piciket és a gyorsítás intenzitása nem olyan mint az pl. a fordulathoz tartozó teljesítmény/ nyomaték sejtet. Ezzel összhangban lehet az "alacsony" végsebesség. 150 egypár km/h-nál nem hajlandó gyorsabban menni, sem negyedikben sem ötödikben. ~100kmh ig nem veszem nagyon észre a különbséget, de magas fordulaton nem forog olyan vígan (5000 RPM Felett - 3. seb. től érezni nagyon). Műszerfalon semmilyen visszajelzés nincs ami hibára utalna!

 

Légszűtő/ üzemanyagszűrő kicserélve.

 

Gondoltam sokmindenre:

-Katalizátor: Gyári kat van rajt (többi dob cserélve), mennyire életszerű az eltömődés? Nem zörög-csörög. De mégis valami dugulás lehet? (Ápriisban átment műszakin egyébként és már régótaóta fennál a problémám).

-Gyújtás: Gyertyákban 40 ezer lesz. Trafók relatíve "öregek" 2009 ban cseréltem kettőt, a másik kettőt még az előző tulaj. Nem rozdásak a gyertya kontaktoknál. (gyertyák EYQUEM) 

-Fals levegő szívás / folytószelepház mocskos?: Ehhez nem tudok hozzászólni, még itt nem bontottam meg. Egyedül az alapjárati motort  és a MAP szenzort pucoltam meg féktisztítóval, de picit intsabil alapjárat maradt.  Hol kell, érdemes megnézni rosz tömítések után kutatva? 

 


Sokat használom 2-3 km es távokra városban hidegen, de meg van hajtva sokszor ha tehetem. 
Tippetek, segítségetek esetleg egy ügyes renault szaki Veszprém - Ajka - Pápa környékén.

Köszönettel
Péter