thosy Creative Commons License 2016.07.01 0 0 364656

Sziasztok, utolért minket az átok (S210, 2.0kompressor, 2002, aut5)

 

Jó 200 km-es út felénél (le vidékre) piros üzenetet kaptam, akksi/generátor hiba. Épp előztem, magas, (5500-6000) volt a fordulat mikor megjelent. Ékszíj rendben.

Fasza, behoztam diag menüt a klíma panelen, akksitöltés, alapjárat 11.0, fordulaton 11.4V. Így jöttem végig, szemem ezen. Minden fogyasztó kikapcsoltam, világítás (szia országút), ventilátor (szia klíma + 33fok), rádió.

De csak akksibol megtettük a maradékot, 11.1-re esett a panel szerint fordulaton. Aztán még rövid távok, pár indítás szervíz keresés közben, 10.5V. Azóta letettem, töltőn.

Smafut hivtam, dehát ő sem távszakértő 200 km-ről, szerinte javítható valószínűleg.

Találtam egy általános szervizet itt, akik villamosságiak is, azt mondták hétfőn beviszem, aznap megcsinálják.

Ez reális?

 

Kérdésem még, mennyire kell Mercedes specifikus tudás/szerszám/stb a generátor javításhoz? Valami extra amire figyelni kell, vagy sima generátorhoz értő ember is elboldogul? Esetleg valami márka kerülendő ha cserélnek valamit?

Most töltőn van akksi. Esetleg érdemes visszafele BP-re csak akksiból megpróbálni?