apron64 Creative Commons License 2016.06.18 0 1 15626

Ferihegyen is volt több darab Cs-754, még LRI-s (Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatóság) időszakban, belterületi használtban.

Kettő a tűzoltóságnak (frsz: Start-1; -2). Ezek "Elzet" gyártmányú, poroltós-tűzoltó felépítményűek voltak. Selejtezésük után az egyik Siófok-Kiliti repülőtérre került át szolgálatba (képen), ami akkor még szintén az LRI-hez tartozott. Mindig jó kis kirándulásnak számított, ha innen Pestről le kellett ruccanni javítani valamit rajta! Elég sokszor előfordult... Ferihegyen Mercedes-Rosenbauer váltotta őket.

A másik képen szereplő sárga billencs eredetileg szintén LRI-s, a Jármű o. állományából származó két szóró autó egyike lehet. A repülőtéren ezek só(karbamid)-szóró autók voltak. A szóró felépítmény Schmidt-Nidó gyártmány volt (amik aztán Iveco-kra kerültek át). Bár volt rajtuk hóeke előlap, felszerelve sosem volt rájuk.

Volt továbbá egy házi gyártmányú, "Praga" automata váltóval épített hómaró Cs-754 és egy üzemanyagos/tankolós tartály Csepel-754 autónk is.

Érdekesség képpen: Akkoriban a repülőtéren belterületi használatra szánt, újonan vásárolt járművek szinte egyike sem volt soha forgalomba helyezve, felrendszámozva. Ezért szükség esetén (pl. a tűzoltókat hitelesítésre) próbaszámmal vittük ki a repülőtérről őket.

 

(Képek a netről, majd keresek esetleg sajátokat is.)

Előzmény: pumukli89 (15609)