Törölt nick Creative Commons License 2016.06.11 0 0 72982

Olyan szempontból egy csónakban evezünk, hogy én is a benzines szeretem, de gyakorlatilag nálam is csak a Punto cabrio és a Beta coupé benzines jelenleg a családi és céges "flottában". Viszont rengeteg olyan dízelessel találkozok, akik alapból is jobban szeretik a dízel autókat, mint a benzineseket - akkor is, ha többe kerül esetleg a szerelésük. Én könnyen visszacsábulok a benzines vonalra, de sokan meg nem.

Az elektromossal kapcsolatban pedig egyelőre elég pesszimista vagyok. Azt elismerem, hogy vártnál jobban terjednek újabban, de szerintem főleg Magyarországon addig nem lesz piacrobbanás, ameddig nagyságrenddel nem lesznek olcsóbbak. 

A legolcsóbb semmirevaló méretű elektromos autók (Leaf) valahol a 10 millió Ft környékén kerülnek újonnan. Hibridben kapsz mondjuk egy kicsit használhatóbb méretű Toyota Aurist 6-7 millióért, Priust megint csak közel 10-ért. 

Szerintem sokan vannak úgy, mint én, hogy ha lenne 10 millió a zsebemben autóra, akkor az utolsó autók egyike lenne a képzeletbeli listámon egy Nissan Leaf. 10 millióból már rendes autót is lehet kapni :). Addig én biztosan nem gondolkodnék elektromosban vagy hibridben új autónál, amíg olyan 4-5-6 millió Forint alatt értelmes méretű autót nem lehet kapni belőlük.

Ráadásul nyilvánvaló, hogy az elektromos autók tömeges terjedésével együtt meg fognak szűnni az olyan kiváltságok, min a regadó mentesség, ingyen parkolás, ingyen töltőoszlop használat stb - amivel azért jelenleg nem keveset spórolnak jelenleg a tulajdonosaik. 

Előzmény: granturismo (72980)