Joejoe1974 Creative Commons License 2016.06.10 0 0 3989

Ez egy igen jó kérdés!Mindkét felvetésed szóba jöhet.Igazából ezeken a fórumokon gyakori a vita és személyeskedés,amit ugye nem lehet kiszűrni teljesen.Egyes személyeket ez zavar,például engem is. De hogy a motorokról is szó essen,pár mondat róluk.A Simson össze lett rakva egy találkozó végett,jól működik.A futóműve is használható,a motorja erős.A gyújtás rész viszont nyűgös.Arról van szó hogy a Simson blokkra egy Ducati Energia lendkerék,és alaplap került,de a jelet egy lendkerékbe épített erős mágnes adja.A jeladó (vagy jelfogó) egy Kimco robogóé ami nem vasmagos,hanem mágneses.Hosszas kínlódás után kiderült hogy fordítva kell bekötni mint először gondoltam.A cdi saját készítésű.Mint kiderült a jeladó (jelfogó) nem ad elég jelet a cdi-nek.Most ezen agyalok hogy egy jel erősítő kell oda vagy egy másik jeladó(jelfogó).A Babettához kaptam egy blokkot,arra rátettem a tuning cuccokat (henger,dugó,hengerfej,karbi,kipufogó).Indítani nem tudtam mert ott is a gyújtás volt a hibás,nem adott szikrát.Egy haveromtól vettem komplett gyújtás rendszert aprópénzért,azzal már beindult és működik.Eleinte indítási gondok voltak,ezt először karbi problémának tudtam be,de kiderült hogy a gyújtótrafó testelése nem tökéletes.Ezt kijavítva már nincs gond.Illetve van egy apró hiba,ami nem vészes,inkább csak szépséghiba.Arról van szó hogy a motort hajtva,gázt levéve (pl kanyar előtt,vagy kereszteződésben) le akar állni,befullad.Gázt adva neki megtorpan, ha lassítás után pár gázfröccsöt adok akkor semmi gond.Erre kéne valami jó ötlet,hogy mi lehet a baj.Annak idején írtam hogy volt ilyen jelenség,amit a nagy forgótömeg,lendülete okozott zárt tolattyú esetén.Akkor szintén a gázt levéve,a még lendületben levő dugattyú által beszívott gáz okozott túldúsulást,ezáltal meg akart akkor is állni.Vajon most is erről lehet szó?Akkor a hibát a gyári lendkerék (bal oldalt a nagy fényes) leszerelése szüntette meg,azóta egy állítható nyomórugós kuplung kerül fel,öntött alu pofákkal.Igazából ennek annyi előnye van hogy kevésbé zajos (nem csattog mint a gyári) és magasabb fordulaton kezd fogni. De a tapadása ehhez az erőhöz így is kevés,úgyhogy muszáj lesz egy rotációs kapa állítható kuplungot feltenni.Viszont akkor nem férnek el a gyári indítópofák,úgyhogy berántósra kell alakítani a blokkot.Ehhez hegeszteni kell majd a blokkon. A pedálok lekerülnek.Szóval a kinézet meg fog változni.

Előzmény: plzltn (3988)