vrobee Creative Commons License 2016.06.07 -1 1 429187

Kötözködés ON:

Hogy mekkora tömeg mozgatható, azt sokkal hamarabb fogják a tapadás, lejtviszonyok, elvárt gyorsulás stb. meghatározni. A gördülési ellenállás a végsebességbe fog beledumálni, de tipikusan sem a Bz-nél, sem a busznál nem ez a limitáló tényező :) . Persze a gördülési ellenállás még _állandó sebességű sík_ haladásnál jelent majd az üzemanyagfelhasználásban valamekkora különbséget.

Kötözködés OFF.

 

A _helyközi_ tömegközlekedési személyszállítás externáliái között az üzemanyagfelhasználás ill. környezetszennyezés nem nagyon lesz meghatározó faktor, szélsőséges eseteket leszámítva*. Az infra fenntartása, lakott területi helyfoglalás ill. elvágó hatás, a közúti zsúfoltságra kifejtett hatás, a biztosított mobilitás társadalmi értéke és valszg. a zajszennyezés is valószínűleg mind előbbre való.

 

*Abban manhattaninek igaza van, hogy a vasútnál sokkal több a fent említett szélsőséges eset: a néhány utassal billegő jármű, illetve azok a motorok, amik kibocsájtására a kutya nem néz rá, nem a busznál jellemzőek.

Előzmény: r1232 (429186)