vrobee
2016.06.07
|
|
-1 1
429187
|
Kötözködés ON:
Hogy mekkora tömeg mozgatható, azt sokkal hamarabb fogják a tapadás, lejtviszonyok, elvárt gyorsulás stb. meghatározni. A gördülési ellenállás a végsebességbe fog beledumálni, de tipikusan sem a Bz-nél, sem a busznál nem ez a limitáló tényező :) . Persze a gördülési ellenállás még _állandó sebességű sík_ haladásnál jelent majd az üzemanyagfelhasználásban valamekkora különbséget.
Kötözködés OFF.
A _helyközi_ tömegközlekedési személyszállítás externáliái között az üzemanyagfelhasználás ill. környezetszennyezés nem nagyon lesz meghatározó faktor, szélsőséges eseteket leszámítva*. Az infra fenntartása, lakott területi helyfoglalás ill. elvágó hatás, a közúti zsúfoltságra kifejtett hatás, a biztosított mobilitás társadalmi értéke és valszg. a zajszennyezés is valószínűleg mind előbbre való.
*Abban manhattaninek igaza van, hogy a vasútnál sokkal több a fent említett szélsőséges eset: a néhány utassal billegő jármű, illetve azok a motorok, amik kibocsájtására a kutya nem néz rá, nem a busznál jellemzőek. |
Előzmény: r1232 (429186)
|
|