stevie-13 Creative Commons License 2016.06.02 0 0 50097

Én azokat a márkaszervizeket imádom, akik egy 200 literes hordóból csapolják a borsodit, keltet, staroprament és a lövenbraut is. Kinek - kinek pénztárcája szerint. Persze, mindenki a legutolsóból kap.

 

 

Ilyen márkaszerviz már nincs Magyarországon. Amikor a Renault-nak dolgoztam, utoljára 2009-ben, már akkor is a többség átállt egy biztonságos raktérkezelési rendszerre.

 

Amikor a munkafelvevő összeállítja a munkalapot, a sarkában ott egy vonalkód. A szerelőknek is van saját vonalkódjuk, a raktárosnak is, és a raktári termékeknek is. Az olajos hordókból elektronikus szivattyúk adagolják az olajat, és a szivattyú is vonalkód leolvasóval működik, tehát visszakereshető, hogy melyik szerelő/raktáros, melyik munkalaphoz vett ki az adott olajból. A számlázás szintén a vonalkódok kiolvasásával történik. Azaz nem számlázható ki még véletlenül sem olyan tétel, ami nem lett pontosan beazonosítva.

 

Természetesen ezen a rendszeren belül is lehet lopni-csalni, de ha maga a tulajdonos nem érdekelt a csalásban (márpedig ahhoz nagyon hülyének kell lenni, hogy a százmilliós beruházásból megvalósított autószalont valaki pár liter olaj árkülönbségén bukja el), akkor azért elég komplikált.

 

 

Előzmény: fvcc (50095)