Pedro Zolee Creative Commons License 2016.06.01 0 0 67094

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnek kérni Tőletek az alábbiakkal kapcsolatban:

Van egy 2002-es 1,6 literes, BFQ motorkódú Skoda Octaviam 112 ezer km-el. 90%-ban csak városban használom az autót. Korábban folyamatosan jelzett az Emission Workshop felirat a műszerfalon. Ennek eredményeként, ki lett cserélve a szabályzó lambda szonda 2016. januárban. Jelenleg az alábbiakat tapasztalom: 1. hideg indításnál nehezen indul, elkezd fulladni az autó, van amikor le is áll. A fordulat felugrik, majd visszaesik. Mikor elindulok es 100m-en belül megállok a táblánál, kinyomom a kuplungot es ismét felmegy a fordulat majd vissza esik normál tartományba. Meleg motornál ilyen fordulat ingadozásokat nem észlelek. 2. Meleg motornál (bár most ezt nem mindig csinálja) alacsony fordulaton terhelésnél/gázadásnál "becsörög" a motor. Mi lehet a probléma? Van összefüggés a két dolog között?
Gyertyákat szinten januárban cseréltünk + levegőszűrő + pollen szűrő + olajszűrő.
A múlt heten kicseréltük az uzemanyagszurőt, majd hibáként 150 km után azt hozta: üzemanyagszabályozási hiba. A héten kicseréltuk a benzin szivattyut is. Most a becsörgést nem hallom, viszont a hidegindítási problema továbbra is fennáll. Üzemanyag fogyasztás Eger-Bpest-Eger útvonalon 6,7l/100km.

 

Érdekesség, hogy tavaly,októberben ezt a jelenséget produkálta a kocsi, akkor volt gyertya csere és megoldódott a probléma. Most odáig meg nem jutottam el. Mai érdekesség: indításkor fulladásos alapjaratnal (köhögött/puffogott az autó) füst jött ki a motorterből. Hogy honnan azt nem tudom. Ami plusz infó: kartergazcső sem volt rendesen rajta, engedett mellette. 

 

Még egy kérdés: az én autómnak lehet tisztítani a fojtószelepét? Majd a tisztítás után számítógéppel kell ujrakalibrálni?


Nagyon köszönöm előre is a segítségeteket.