bnorci71 Creative Commons License 2016.05.29 0 0 50064

ezt sose fogom megérteni a szerelőktől akik tanulták gondolom az olajokat....

az W előtti szám a hideg oldali viszkozitás a második a meleg oldali minél hidegebb éghajlaton használod annál alacsonyabbnak kel lennie az első számnak, a mi éghajlatunkon 5-10 elég de mindkettőt ugyan úgy eszi ha eszi az olaj hisz azért nagyrészt melegen van használva a -40-es olaj meg ugyan olyan viszkozitású mi mindegy, hogy 0-5-10-15W-s

 

amit viszont leszarnak a szerelők az az ACEA besorolás meg a RN07xx minősítés, mert az 1,5dci-be például nem jó az az olaj ami jó esetleg egy Toyotába mert a dci-nél a kenés a fontos Toyotánál meg lehet az üzemanyag takarékosság és teljesen más a két olaj.

 

Ha nincs FAP-od akkor keress RN0700-RN0710 minősítésű olajat 5w-40-t a márkát meg ami neked szimpatikus

 

itt az oldalon is össze van gyűjtve mantec jóvoltából

 

és egy kis olvasnivaló a motorolajokról

http://www.injektor.hu/13-alapok/44-motorolaj-olajnyomas-olajcsere-i

 

https://www.google.hu/search?q=motorolaj+autotechnika&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b&gfe_rd=cr&ei=UNVKV-f0FcSv8wfoqq6ABQ

 

és a végére egy szerintem nagyon jól összeszedett cikk

http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-1-4-viszkozitas-0w-5w-10w-kenes-lubrikacio-suruseg.html

 

Előzmény: Boss116 (50056)