amper_vadasz Creative Commons License 2016.05.22 0 1 27338

Ide írok, mert az eredeti fórumon már borzoltam a kedélyeket, de olvastam te is hasonló fogadtatást kaptál évek múlva ott..

Robi 55 vs. Babetta 210 erőforrása szinte azonos, a légszűrő, a Jikov porlasztó, légtorok, szívócső tér el csupán, a gyújtásuk azonos. Mindkét motoron cseréltem a gyári 5mm-es vasmagú gerjesztő tekercset, 12mm-es vasmagú emelt menetszámú gerjesztő tekercsre, elektronika és trafó maradt az eredeti. Gyertya hézag 0.4-ről növelve 0.6-0.7-re, 1L keverék benzin kap még +0.5L E85 is, motorok köszönik szépen nagyon könnyen indulnak így is, a módosított gyertyával sose volt problémám, noha 25-ös keverékkel mennek. Szóval a gyári gyújtás elektronika ( 4 lábú hengeres csatis ) évek óta gond nélkül működik a növelt teljesítményű gerjesztő tekerccsel.

Mosolyogtam, mikor a nagyszájú sereg sorra ütötte össze a gyertyahézagot őszből télbe 0.6-ról 0.4-re, hogy induljon nekik valahogy, nekem a gyertyahézag maradt, a + E85 mennyiségét kellett némileg visszavennem csupán, persze a +E85-ről is hallani sem akartak..

Farigcsálják a hengereiket, motorjaikat, de a gyújtószikra módosítása főbenjáró bűn, úri huncutság nekik, ami értelmetlen.. :)

Ezeket a sorokat Nyemi tudja miért írtam, Rotációs kapa fórum tagoknak olvasóknak nem áll szándékomban bántani vele itt senkit, egy másik fórum volt "érdekes" tagságú..

 

Előzmény: amper_vadasz (27336)