Épp az e heti újságban is olvastam egy elemzést. Az köztudott, hogy Nyugat-Németország közlekedési infrastruktúrája nagyon leromlott állapotban van (a közúti és a vasúti is). A legnagyobb baj a hidakkal van, a háború utáni Wirtschaftswunder idején épített autópálya-hidaknak, az akkor alkalmazoott technológiával, mostanában fut ki az élettartama. Ez azt jelenti, hogy százas nagyságrendben kellene a hidakat cserélni. Csak az A45-ön ("az autópályák királynője") 73 híd van, átlagosan 45 évesek.
Emellé az autópályák kapacitása sok helyen elmarad az igényektől.
Minden más probléma eltörpül ezekhez képest.
A friss elemzés szerint csak Észak-Rajna-Vesztfáliában a következő 15 évben évente 2 milliárd eurót kellene az úthálózatra költeni ahhoz, hogy 2031-re az megfelelő állapotban legyen.
És ez kritikus is. Ha azt vizsgálják, miért stagnál évek óta Észak-Rajna-Vesztfália gazdasága, akkor három fő okot találnak:
- Munkaerőhiány
- Magas energiaárak
- Elmaradott közlekedési infrastruktúra.
Ebből az első kettő itt offtopic.
A Sauerlandautobahn (A45) teljes felújítására megvan a forrás, az észak-rajna-vesztfáliai szakaszra 3 milliárd eurót fognak költeni, ennek keretében kiépítik végig legalább 2×3 sávra, és a hidak nagy része helyett is új épül. Az ÁNF 50-60 ezer, a nagyvárosok környékén 70-80 ezer ej.