tsunami.punto Creative Commons License 2016.05.15 0 0 117833

Igen jól emlékszel, a lapáttal nem hiszem, hogy gond lenne úgy gondolom a tengely nem kap elég kenést magas fordulaton, de csak feltételezem, nem tudhatom.

 

Mások felvetéseire is válaszolnák:

Az az igazság, hogy erre a kocsira már rengeteget költöttem, emiatt nem szívesen válnék meg tőle, a másk 2/b Multijet motorom elpusztíthatatlan, de ez a Grande lassan felőrli az idegeimet. Kuplung, váltóbovdenek, váltóolaj, klímakompresszor, turbó, vezérlés vízpumpával, légtömegmérő, nyomatékérzékelő, levegőszűrő 10e, olajszűrő, olaj 10e, gázolajszűrő 20.e, kutyacsontok 10-15.e ként vannak cserélve, fékbetétek, féktárcsák, fékpofák is cserélve lettek. Szóval, gondos gazdája vagyok (véleményem szerint), valami zörren rajta már viszem a műhelybe. Az olaj minősége nem gond, mindig figyelem a gyári specifikációkat és mind a két autó ugyanazt az olajat kapja. (Fuchs a kedvencem, de van hogy SHELL illetve Mobil1 megy bele) Mindig azt hiszem, hogy az utolsó problémát hárítom el és utána jó lesz :D

 

Számomra új dolog:

Két hete keresett meg minket a Walter Group, tartottak egy kis bemutatót hogy miért 2-3x drágábbak a kínálatukban szereplő olajok mint más cégeknek, hát érdekes dolgokat mutattak, pl a hajtóműolajukhoz vizet öntöttek, összerázták, azonnal elvált az olaj a víztől utána belenyomott egy csavarhúzót mikor az olajon át elérte a vizet az olajréteg akkor is a csavarhúzón maradt, állítólag felfut a fémen a vékony olajréteg és rátapad, ezért mindig ken, a mi olajunkkal is megcsinálta, egész másképp viselkedett) Aztán, hogy az életbe miként viselkedik még nem tudom, de jövőhéten belekerül a váltómba a Fuchs Titan Sintofluid 75W-80 váltja próbaképpen ugyanis pont csere érett lett. Motorolajuk nincs személyautókhoz.

 

Jut eszembe, a váltóm is nehezen jár, emiatt cseréltettem a bowdeneket, (nem szorul a mechanika a váltón) a minap próbáltam egy 100 Le feletti 2/b Punto-t azon is ez éreztem úgyhogy erősen gyanítom szerkezetileg van problémája. (fokozat választóra gondolok (vagy mi a franc a neve) mert a 3.-nál néha megszenvedek)

 

Azt is tudom miként kell bánni a dízel motorokkal, ugyanis eddig csak diesel autóim voltak, az tény hogy autópályázok sokat de mindig járatom elindulás előtt terhelés nélkül kb. 30mp-et illetve leállítás előtt ha nagy terhelést kapott.

Előzmény: Törölt nick (117830)