Soma.01 Creative Commons License 2016.05.14 0 0 34138

Mert most akkor "rosszabb" ha van egy olajnak C minősítése is? Ok, drágább. De eljöhet az az idő, amikor már nem lesznek olyan termékek, amik az autó gyártásakor voltak. Akkor is kell bele valami. Épp ezért kompatibilisek az újabb olajok a régebbiekkel. Elvileg!

5W-30-at tesznek bele a márkaszervizben is. Ráadásul C2-t!! Ettől szerintem a C3 jobb kenőképességű és azon az úton helyezkedik el ami a 5W-40 irányába megy azaz melegen is viszkózusabb. És mivel elvig lehet kapni nem C-s olajat, azért nem gondolom ma már, hogy "baj" ha C-s IS egy olaj. Ok, tudjuk, hogy nem lehet Cx és A3 is egyszerre, de nagyon kicsi csak az eltérés. Persze nem pontos, de azért látjuk, hogy minden gyártó megteszi ezt. 

 

Most épp úgy állok, hogy valószínűleg, ESP 5W-30-at fogok venni.

 

Amúgy meg az Autodata , A1/A5-ös olajat ajánl hozzá. Szóval nem egyértelmű ez nekem. Meg ugye a márkaszerviz C2-je is arra utal, hogy 3,5 mPa*s HTHS alatti olaj is jó a gépbe. Tehát elég ha 2,9 mPa*s felett van. De lehet, hogy a 2,6 mPa*s feletti is elég. Szóval tök mindegy, mert a motor "kibírja". Innen kezdve nem akadok ki, ha egy olaj C-s. Jobban kiakadok ha 2,6 mPa*s-os a HTHS-e.

Előzmény: oLayos (34131)