Szigorú összefüggések:
http://www.vg.hu/vallalatok/ipar/kozgep-rekordot-dontott-a-duna-aszfalt-469788
Három év alatt csaknem megtriplázta, 124,5 milliárd forintra növelte forgalmát a közbeszerzéseken rendre nyertes tiszakécskei mélyépítő, a DUNA ASZFALT Kft.
Ezzel rávert a korábbi piacvezetőre, a kegyvesztett Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Közgép Zrt.-re, amely még csúcsévében, 2014-ben is csak 113 milliárd forintig jutott.
Igaz, a nyereségrekordot még tartja, 13 milliárd forintot könyvelt el adózás után a már a közbeszerzésekből is kiszorított Közgép, míg a tiszakécskei társaság „csak” 11,1 milliárdot.
A Duna Aszfalt tündöklése 2012-ben kezdődött, amikor sztrádaépítési referencia nélkül elvitte a Makótól a román határig terjedő autópálya-szakasz építését – éppen a Közgép orra elől.
A 46,5 milliárdos megrendelés több mint duplája volt a Duna Aszfalt 2011. évi 22 milliárd forintos árbevételének. Azóta is rendszeres befutója a nagy mélyépítő tendereknek, olyanoknak,
mint például a 34 milliárdos Békés megyei ivóvízminőség-javító beruházás Mészáros Lőrinc érdekeltségével, a Mészáros és Mészáros Kft.-vel közösen
A közvetve 600 főt foglalkoztató, Szíjj László érdekeltségében álló cég a tavalyi kiugró eredményt elsősorban az előző uniós ciklus zárásával hozta összefüggésbe,
ami a pénzek rekordsebességű lehívásához, a beruházások megugrásához vezetett.
A rekordot azonban az idén „tízmilliárdos nagyságrend fogja váltani” – vetítette előre Lehel Zoltán, a cég főmérnök-szóvivője egy építőipari portálnak nyilatkozva.
Zuhanó megrendelésekre készül a cég, mivel a 2014–2020-as uniós ciklusnak még nincsenek előkészített projektjei, ezekből szerződés csak idén lesz, bevétel pedig később.
A tavalyihoz fogható forgalomra 2017-től számít a társaság.
Az idei recesszióban túlélő üzemmódba kapcsol a Duna Aszfalt, de nem építi le a kapacitásait, és nem tervez elbocsátásokat ...
VALAMIT TUDNAK...
Tiszakécske "ideális" hely (M4-M44),
abcúg S.m.cska