smnks Creative Commons License 2016.05.02 0 0 61237

Szia Madrone!

 

@61179  A dorogi 375-ösökkel kapcsolatban mégegy gondoltat, ami azonban szintén csak találgatás: Akkoriban, amikor még ezerrel dübörögtek a tehervonatok a térségben, könnyen elképzelhető, hogy nem csak egy, hanem több állomási tartalék (azaz tolatómozdony) is dolgozott az állomáson. Ezeknek jól körülhatárolt feladataik lehettek. Pl. a 324-es bent az állomáson végzett elegyrendezést, még a 375-ös az iparvágányokat szolgálta ki. Utóbbi feladatra általában kisebb tengelyterhelésű mozdonyokat szoktak választani... Mondom, ez most csak tipp, de nem elképzelhetetlen. 

 

@61181  Nem hiszem, hogy egyszerre két gőzmozdonyt is ott (Dorogon) tartottak volna dízelpótlóként, hiszen akkoriban már igencsak igyekeztek szabadulni a gőzösöktől (kivéve nosztalgia).

 

@61176  Nagyon köszönöm, hogy utánanéztél ezeknek! Számomra ez a dunahidas teória megerősítését jelenti! Miért is? Ezek szerint mindhárom gép dorogi volt a kérdéses időszakban (amit én egyébként '76 nyarára teszek).  A teljes, több hónapig tartó idő alatt mindvégig csak ezt a 3 gőzmozdonyt láttam a vonalon, amelyek egyébként ingában jártak (no meg persze még ezen kívül a Bobók). Ha a Csörgő-döglésről lett volna szó, és hámános gépek jártak volna erre, akkor valószínűleg jóval több 424-es megfordult volna itt, hiszen az esztergomi + veresi + lajosi vonalon is gőzösök jártak, ami nem csupán 3 gőzmozdonyt kellett, hogy jelentsen, ezek valószínűleg keveredtek volna! 

 

Üdv Mágus és A-Dani urak!

 

@61160 és 61191  Moldova '75 nyarát említi a Csörgő-dögléssel kapcsolatban. Konkrétan a 424.314-es géppel utazott ki Esztergomba. A könyvből még az is megtudható, hogy Esztergomban érkezés után körbejárt a gép... Amit viszont nem tudunk meg a könyvből sajnos, hogy mennyi ideig tartott a Csörgők kényszer leállása, valamint, hogy egyik napról a másikra állították-e le a flottát, vagy ha rövid időn belül is, de fokozatosan estek ki a forgalomból?

Saját, fenti emlékeimben egyik napról a másikra történt az ideiglenes trakcióváltás, és több hónapig tartott, majd szintén egyik napról a másikra ért véget.