BPO-331 Creative Commons License 2016.05.01 0 2 103828

Én csak a tapasztalataimat tudom megírni, pontos időt nem tudok retardernél.

IK 260-asnál, ha hozzáérek a fékpedélhoz, rögtön kapcsol a retarder, abban a minutumban, legyen az Voith vagy ZF váltóval felszerelt. Ezt nem azért írom, mert elfogult lennék, ezt tapasztaltam. Itt is akad rángató, esetleg gyenge hatásfokkal üzemelő, de mindegyik azonnal kapcsolt.

 

Citaronál nagyon sok esetben ráléptem a pedálra és eltelt 1-3 másodperc és csak utána történt valami. Ilyenkor persze az ember tovább nyomja a féket, mert miért nem fog már semmi...

1-3 sec után jól megrántja az utasokat és a buszt a későn reagáló retarder (már üzemi fékkel lassítok ilyenkor, hogy valami fogjon, erre jön a valahonnan észbekapó retarder rántása)

Mondjuk csak használt Citarokkal volt dolgom. Pár járműnél volt kifogástalan a váltófék (azok azonnal fogtak, jó hatásfokkal), a zöme rángat, későn kapcsol. Zavaróan későn.

Az új buszoknál feltételezem, hogy ilyen gond nem lenne.

 

Normál esetben, amint benyomod a pedált, azonnal érezned kell a hatását. Típustól függetlenül.

Előzmény: fberci (103827)