_ANDRÁS_ Creative Commons License 2016.05.01 -2 1 61187

Végigolvasva a hozzászólásokat a bakonyi menettel kapcsolatban, én is leírnék egy-két dolgot.

A személyzet jó ismerősöm, a hétvégén is együtt dolgoztunk a Parkban a matinén; beszéltem velük telefonon - főleg úgy, hogy Tatabányán mellettük mentem el és üdvözöltük egymást... A mozdony gőzpárnán futott, majd a kolléga lezárta a szabályzót és nagyjából három kilométernyi gurulás után következett be a hiba. Tehát ez alapból kizárja szerintem a vízütés esetét - ha már így is vízütést tud kapni egy mozdony, arra már nem tudok mit írni. A hengert megvizsgálták rögtön megállás után, olajos volt benne minden, tehát ez sem utal vízütésre - a forró víz kimosta volna az olajat a hengerből. Ezenkívül szódázták a vizet, tehát még ki is fehéredett volna, de ez sem történt meg.
Állításuk szerint a törési felület egy része már barna (tehát rozsdás) volt, ami arra utal, hogy ez egy régi sérülés nyoma, ami most kapott valamilyen pofont, és tovább repedt, magyarul eddig bírta... 
Mivel a vízütést az előzmények alapján kizárhatjuk, marad az a verzió, hogy valamilyen idegen anyag - pl. egy csavar - került valahogy a hengerbe, és az nem fért el a dugattyú és a fedél között. Ez előfordulhat úgy, hogy a javítás alkalmával valami, amit szétszedtek majd újra összeraktak, kilazult, és... a többit tudjuk. 

A magánvéleményem, hogy egy-egy út előtti alapos gépvizsgálat során azt azért ne várjuk el a személyzettől, hogy a tolattyúszekrénybe, vagy a hengerbe is benézzen...

Úgy érzem, vagyok olyan kapcsolatban mindkettejükkel, hogy megbízzak abban, amit mondtak, tehát én maximálisan elhiszem nekik, ahogy elmondták az esetet. Ezenkívül a mozdonyon fent volt az egyik általam nagyon nagyra becsült már rég nyugdíjas kolléga is; feltételezem, ha valami hülyeséget csináltak volna, rögtön közbeavatkozik...

U.i.: a nagycenki ANDRÁS téli fővizsgája során kiderült, hogy a bal tolattyú meg lett toldva egy kb. 5 mm vastag lemezzel, amit eredetileg 4 csavar szorított a tolattyúhoz. A tolattyúfedél levétele után kiderült, hogy ez a lemez már rég leesett, a csavarok eltűntek, ezzel együtt szerencsére - hála a tolattyú kialakításának - baj nem történt belőle, csak a mozdony volt sánta egy picit... Nem tartom kizártnak, hogy a 324-essel is valami hasonló történhetett.

Vélemények?