Szia!
Megnéztem a Csiba könyvben, a 3 Általad említett 424-est.
262: 1967 augusztus 1. Szolnok, aztán Hatvan, majd Vác, utána Dorog
1976 február 1.-én Dorog
1981 január 1. szintén Dorog, aztán később valamikor Komárom
1984 októbertől Hámán
306: 1967 augusztus 1. Szolnok, majd Székesfehérvár, aztán Hatvan, utána Dorog
1976 február 1. Dorog
selejtezve 1981. XII. 16.
343: 1967 augusztus 1. Hámán, aztán Hatvan, később Balassagyarmat
1976 február 1. Balassagyarmat, utána Dorog
1981 január 1. Dorog, majd Komárom, végül Hámán
Fűtőgéppé alakítva: 1987 november 13. : F 424, 36
Ebből, azt feltételezem, hogy a 262-es és 306-os, már Dorogon volt volt valamivel 1976 előtt, vagyis 1975-ben a Moldova által írt Csörgő meghibásodások idején.
A 343-as viszont csak 1976 után került Dorogra, 1975-ben feltehetően Balassagyarmati volt.
Az első kettő tehát ezek szerint részese lehetett elvileg az akkori Csörgő pótlásoknak, a harmadik viszont nem.
Ha Te határozottan ennek a 3 gépnek az együttes szereplésére emlékszel, akkor nagy valószínűséggel az Általad feltételezett eset állhat fenn, vagyis az, hogy Duna híd javítás miatt nem jártak a Csörgők, ezért álltak be pótolni a gőzösök és nem az 1975-ös Csörgő leálláskor volt.
De ez az egész csak a rendelkezésre álló adatokból levont következtetés. :)
Az is egy érdekes kérdés lenne, hogy a vonal mozdonyai a gőzüzem idején hogy oszlottak meg.
Mennyi Hámános és mennyi dorogi gép dolgozott a 2-esen?