7578 Creative Commons License 2016.04.29 0 1 61149

Szervusztok Urak!

 

Pár mondatot engedjetek meg Doroggal kapcsolatban.

 

A '60-a évek végén ('70-es elején) átlag 25-26 saját mozdonnyal rendelkezett a fűtőház, ez 15-16 db 324-esből, 4-6 db 326-osból, 4 db 375-ösből állt és fel-fel bukkant mutatóba egy 376-os is. 1973-ban történik egy jelentős változás, ekkor a 324-eseket megfelezték, és helyettük 9 db 424-es érkezett Dorogra. Utána kellene kutakodni, hogy mi tette lehetővé a nagy gépek megjelenését... Javítottak a fűtőház által kiszolgált vonal minőségén, vagy esetleg vonatokat vettek át a más fűtőháztól mozdonnyal (424-essel) együtt? Nem tudom... Következő évben, 1974-ben kezdődött el a hanyatlás, mindegyik sorozat szép lassan elkezdett fogyatkozni, 1978-ra már csak 13 darab, 1980-ra mindössze 8 db saját mozdonnyal rendelkeztek. A 326-os és a 375-ös 1979-ben tűnt el, úgyszintén a mindössze két évet itt szolgáló 377-eske is.

 

1981-ben a fűtőház elveszítette önállóságát, Komárom kirendeltsége lett. Ettől az időtől kezdve nem rendelkezett saját mozdonnyal, a fűtőház területén vagy az "anyafűtőház" mozdonyai voltak láthatók, vagy valamely idegen telephely járműve. Ez természetesen érvényes 1983-ra és 1984-re is.

 

A megemlített 324.1511-es 1975-ben került Dorogra és onnan selejtezték le 1979-ben. A "tesója", a 375.1511-es pedig mint dorogi moci egészen 1979-ig szolgált ott, akkor helyezték át Balassagyarmatra... tehát 1975 és 1979 között együtt szolgáltak. Rá kellene keresni egy kicsit, hogy a 375.1511-es (mint gyarmati gép) volt-e esetleg kihelyezve Komáromba, vagyis annak dorogi kirendeltségére 1983-ban.