fantal Creative Commons License 2016.04.27 0 2 61117

Külföldön ugyanazt csinálják, mint nálunk is amit írtam: az itt neuralgikus pontoknak tekintett dolgok - vízvételezés, kiszerelés, salakolás stb. - mind áthidalhatók. Pl. a nagy Tornado gőzöst tűzoltóautóról töltötték után ... A Bp-en többször megfordult német 03-as szerkocsiján olyan csatlakozó van, hogy egy pulzátoros szivattyúval fel lehessen nyomni a vizet. Ugyanők Es kocsiban hoztak szenet is maguknak. Az Albatrost a Szlovákiában kötelező tűzoltó vonata tartálykocsijából nyomják meg vízzel pulzátoros szivattyúval.

 

Tehát ezek pont kiküszöbölhető nehézségek. Ami miatt a magyar gőzösözés ki fog halni, annak oka az, hogy ki fognak futni az utolsó halasztott fővizsgák, az egyszeri begyújtási engedélyek nem adhatók végtelenségig. És itt a igazi probléma: egy kazánfővizsga horribilis költségei, plusz a rohamosan fogyó hazai szakembergárda. Ki finanszírozza mindezt és ki képez szakembereket (bár a képzés még ez is megoldható lenne, hiszen ipari kazánokat máshol is használnak..) Tehát marad a piszkos anyagiak kérdése, a ki fizeti a révészt.

Előzmény: mdbz (61115)