Szia!
Miért rágtam volna be? :)
Jó hogy írod (és linkeled) a vici topikot, mert már nagyon régen jártam ott, nem is tudtam, hogy válaszoltál.
Akkoriban egy darabig nézegettem, hogy írtál-e aztán elfeledkeztem róla.
Köszönöm szépen a kimerítő részletes választ, mindig szívesen olvasom a régi időkről szóló visszaemlékezéseidet. :)
Akkor, mikor a gyarmati vonal gőzös üzeméről kérdeztelek, elkezdtem egy kicsit utána nézni a dolognak, hogy is volt ez akkor.
Hasonló eredményre jutottam én is, azon a vonalon már 1980 körül megszűnhetett a gőzüzem.
A 80-as Brutzer képeken még lehet gőzössel vonatot látni. Sajnos Brutzerék a képek dátumainak tanúsága szerint csak 79-ben és 80-ban jártak itt és 81-ben már nem, pedig az lett volna a jó, ha folyamatosan lett volna dokumentálva a vonal. Mégis nagy valószínűséggel azt mondhatjuk, hogy 81-ben már nem volt.
Az Indóház Extrák Dácsia és Bz számait is átnéztem, ezek pontosan közlik a gyarmati vonal trakció váltásának idejét, majd röviddel ezután a 2 dízel jármű cseréjét is.
Kb. fél éve olvastam, ha jól emlékszem 78-ban jött az első Dácsia, aztán 79-től a többi. Majd 80-ban már a Bz-k jöttek. Ez alapján is 80-ban jöhetett el a gőzös vég.
Ehhez képest pl. a Szerencs-Hidasnémeti vonalon még 82-ben is volt, sőt az Általad részletesen bemutatott Vámosgyörk-Újszász-Szolnok vonalon még 83-ban is (legalábbis láttam egy olyan Szolnokon készült képet, amin vonat előtt álló Pest felé néző 375-ös volt.)
Ez lehetett az országban az utolsó 375-ös vonal (ebben nyilván döntő szerepe volt annak, hogy a Jászapáti fűtöház ezen a vonalon volt).
Még egy gondolat (ami kapcsolódik ide) az Általad is említett 324-375-ös Indóház Extráról.
Már az első átnézésekor feltűnt, hogy hiányzik belőle valami. A 324-es esetében részletesen bemutatja a típus utolsó évtizedeit a különböző fűtőházaknál, hol, milyen vonalakon jártak, stb. az állagváltozásokat és a selejtezéseket. Ez a 375-ös vonatkozásában teljesen elmaradt és ez nagyon kár. Ha ez meglenne, akkor a kérdésem is indokolatlan lett volna.