nazareth Creative Commons License 2016.04.22 0 3 2623

Előbb az M3-ason, természetesen. Utána a másik kettőből tetszőlegesen választva, ahol légkondicionált szerelvények futnak.

 

Ezt most komolyan mondod?

 

1.) A régi orosz metrók ellenállásfékesek. Megálláskor az összes mozgási energiát hő formájában nyomják el a hasukra szerelt fékezőellenállásokon. Ez mind bent ragad az alagútban! Ilyen az új metrókon nincs.

 

2.) A hidegenergia nagyon energiaigényes. A légkondi sokkal több, kb. 3-szor annyi hőenergiát nyom ki magából (kondenzátor, kompresszor), mint amennyit felvesz az elpárologtatón. Ha a 4-es metró szerelvényében valóban a légkondik miatt lenne hideg, akkor az az energia az alagútban gyűlne össze hő formájában. A 4-es metró állomására átlépve egyből érezhető, hogy az állomásokon is hűvösebb van. Ugye nem gondolod, hogy ez azért van, mert az érkező légkondis szerelvények nyitott ajtajain keresztül elnyelt hőenergia visszahűti az alagutat... (És a szerelvény a nevezett energiát 3-szoros mennyiségben kitolja ugyanabba az alagútba :)

Előzmény: alsó madárfogás (2622)