BPO-105 Creative Commons License 2016.04.06 -1 1 95685

Mind az Alba AFC-i, mind a Kapos AIJ-002-je, mind a Hajdú AKE-490-e (de a másik kettő AKE-je nem) az 1990.02xx sosozat vége, 03xx sorozat eleje. Több mint jó okom van feltételezni, hogy valójában ezek nem is 260.32-k, hanem itthon maradt, gyárilag nem SzUA-híddal szerelt 260.51-ek voltak*, mivel vázszámilag egy tetemes 260.51-széria kellős közepébe valók. (Itt van egy, illetve egy másik társa is kép szintjén, hogy lássátok, miről beszélek.)

 

*Az, hogy ezek 260.32-ként lettek forgalomba helyezve, egyáltalán nem meglepő. Egészen a 90-es évek közepéig az Ikarus az itthon maradt exportpéldányokat a műszakilag hozzájuk legközelebb álló magyar kivitelként papírozta le, gyakran akár új gyári táblával és átütött vázzal, anélkül, hogy akár egy csavart áthelyeztek volna rajtuk. Egyszerűen így érte meg mindenkinek.

Előzmény: ckg471 (95683)