APT Creative Commons License 2016.03.28 0 0 160362

No, szóval ránézésre nincs semmi baj egy átlagos Sellitával, mint pl: az alábbi SW200-al (ETA2824-2 klón).

Még kő is több van benne eggyel - itt a rugómaghoz fentre is kő csapágyat tettek (végül is nem árt, nagyon korai és sokat járt 2824-es werkeken itt elő is fordul kikopás).

De például a hidakat annyira szorosan illesztették (magyarán kicsit pontatlanok a csapok és furatok), hogy szó szerint feszegetni kell őket, és visszarakni egy picike dörzsáras előkészítés nélkül nem is mertem őket, félve a csaptörésektől. A pontosság csodás, kronométer minőség - erre nem is volt soha senkinek panasza.

 

Ami nekem nagyon érthetetlen, hogy elég következetesen el van picit szúrva a felhúzó-állító szerkezet. Ránézésre tökéletes ETA klón, sőt, annyiból még jobban is sikerült a 2824-hez képest, hogy ez nem esik szinte garantáltan széjjel a felhúzó-tengely kihúzásakor - az ETA erre annyira hajlamos, hogy a legtöbbször tokba betéve a kész werket tokon belül vissza kell kicsit bontani, levenni az automatikát és a rugóház hídját, hogy újra helyre lehessen igazítani a természetesen szétugrott felhúzó-szerkezetet - utálatos, néhány régi orosz Rakéta és Szláva werk volt még ilyen, de ott meg eleve gondoskodtak arról, hogy a tengelyt meg lehessen fogni csőrös fogóval a szerkezet mellett, és tokba betéve lehessen a koronát fel-le csavarni - itt nem... De ezen túl viszont nekem úgy tűnik, hogy túlpolírozzák ezeket a karokat, legömbölyödik az élük, és a váltókar meg az igazító kar egymás alá tud csúszni - a korona kihúzásakor a váltókar ugyebár elvileg állítási helyzetbe tolja a mutató-igazító karral a hornyos kereket, de itt néha nem eltolja, hanem egymásra csúsznak, megemeli a váltókart, ami a tengelyt is rögzíti, és itt kampó, a koronával együtt kijön a tengely, és visszatolva többet nem is marad már bent, lehet menni szétszedni az órát... Utólag meg kell csiszolni a két kar illeszkedő felületeinek az élét, ellentétes irányú lejtést adva nekik és akkor jó lesz.

De egy kínai Parnist nem kell így befejezgetni...

 

 

Szóval kicsit fújok rá... És kontrasztnak itt ez a kis Tisell, tudom, Nomos-epigon design, de nagyon szép, zafíros óra, és a Miyota egy viszonylag új, 9015-ös szerkezetét használja - gyors járású, egy irányba húzó, leheletfinom kis werk. Minden tiszteletem mellett is kellene most már azért a megfizethetetlen luxuskategórián túl is valamit villantani a svájci óraiparnak... ;-)))

 

Előzmény: innovations (160359)