Kedves Mágus!
Nekem 48 órával ezelött volt egy fogadásom. Ezt többek közt neked köszönhetően megnyertem (1 karton Heineken sőr volt a tét)
Azt állitottam, hogy a 4 mozdony képről senki sem tud érdemleges konkrét választ adni. A Wikipédia hivatkozás érvénytelen volt, igy az elötted hozzászoló aki hivatkozott arra az élből kiesett.
Maradtál te, de sajnos szerencsétlenségedre mind a négy mozdony német, és nincs közte francia.
a képek első mozdonya 1929-ben készült a német Schwarzkopf (BMAG) gyárban, de eredetileg a BR 01 011-nek szánták, gyártás közben modosúlt a dolog erre a mozdonyra. 1944-ben a háborúban elpusztult, (más források azt emlitik, hogy a német saját kezűleg pusztitotta el, hogy ne kerüljön az oroszhoz)
A második mozdonyt 1915-ben gyártották a Hannoveri gyárban, és 1925-ben a Henschel gyár épitette át. 1937-ben selejtezték, a West zónában maradt majd 1948-ban elbontották
a harmadik mozdonyt a Krupp gyártotta 1926-ben 1941-ben selejtezték
a negyedik mozdonyt a Krauss-Maffei épitette, azt pedig 1943-ben bontották el
És akkor a francia mozdony egész másképp nézett ki. 1938-ban épitette a Creuseot gyár, de a teszt üzem nem igen volt sikeres, állandóan visszakerült a gyárba.
Amikor a német megszállta a franciát, akkor hozzá került a mozdony, de nem vitte el németbe.
A német vissza vonuláskor 1944.09.03-án visszavonuláskor a mozdony hajtását felrobbantotta. 1946-ban a francia selejteze Nevers-ben
A turbinája állitólag épségben volt
Ime kép kép róla
Robbantás után
Mivel a hozzászólásoddal nekem szereztél egy karton sőrt, sajnos avval még nem tudok szolgálni, később kapom meg, fogadj el tőlem egy kis ajándékot.-)))