Kisa Creative Commons License 2016.03.17 0 0 149927

Nem írtam én sem fogyasztásról, de gondoltam a környezeti terhelésre.

Lássuk be a mai autók kevesebb szennyező anyagot bocsájtanak ki, kevesebbet fogyasztanak, biztonságosabbak, mint 20 évvel ezelőtti társaik.

Viszont sokkal bonyolultabbak. Egy mai autó legyártása sokkal nagyobb energiát igényel, mint egy régi.

Ez nagyobb környezeti terheléssel is jár. Azaz kevesebbet szennyez, de a gyártása meg többet.

Persze fejlődtek a gyártósorok is, az autók is biztonságosabbak, ha valami ez megéri a bonyolultságot.

 

Ráadásul presszionálják, hogy 3-6-8 évente új autót. Lassan már rákényszerítenek. Egy autó legyártása, alkatrészeinek transzportja mennyi szennyezéssel jár? 

 

Bonyolult kérdés ez, de szinte mindig csak azt nézik mi jön ki a kipufogón, azt már nem annyira, hogy ez mibe kerül a másik oldalon.

Arról ne is beszéljünk, hogy a globális (lég?) szennyezéshez az autózás csak néhány százalékkal "járul hozzá", ami tényleg nehezen hihető a sok 100 millió autót látva, de tény.

Befejeztem :)

Előzmény: cam aro (149919)