Vadasz Tavcso Bolt Creative Commons License 2016.02.14 0 1 47044

Üdv mindenkinek!

 

Egy rövid, 120-as LandCruisert használok. Automata váltós, a 173LE-s motorral. Légrugó nincs benne.

 

Eddig széria kivitel, most azonban kicsit nehezebb terepen is kell majd használnom (10%), de alapvetően továbbra is közút/földút és autópályán is közlekedem vele alkalmanként, de akkor több 100 km-t is akár.

 

Egy OME futóműszettet gondoltam berakatni. Állítólag a gyárihoz képest precízebben vezethető, kevésbé mászkáló lesz az autó rögtön. Ajánlották még az IronMan szettjét. Egyikkel sincs tapasztalatom.

 

Továbbá seriff haspáncélt (elégnek gondolom, nem kell az alu talán...), valamilyen csörlőtokos, lehetőleg vizsgáztatható lökhárítót (még nem találtam) és valamilyen megbízható, rádió távirányítható csörlőt, kevlár kötéllel. Van valakinek más tanácsa, ötlete?

 

Nyárra, sáros-esős időszakra 275/70R17 MT-s gumikra gondoltam. Kell nyomtávszélesítő is majd 275-höz? Kell szélesebb felni hozzá vagy elég a gyári? ("tömlősödésre" és az ez okozta imbolygásra gondolok...)

 

Típusra Kumho KL71 vagy Goodyear Wrangler MT/R Kevlar lenne az elképzelés (A BFG KM2-t a gyenge oldaltartás miatt kilőttem), főleg a GoodYear lenne szimpatikus, az erősített oldalfal és aszimmetrikus minta miatt.

 

Télen téli gumi nyilván, az külön felnigarnitúrán meg is van. A nyári most a Continental A/T-je, ami nagyon jó gumi, főleg vizes úton kiváló a többi A/T-shez képest, de nem igazán sárba való... Az M/T-seket külön felni garnitúrán gondoltam, akkor nem gond cserélni, 15 perc alatt megvan a 4 kerék le, 4 kerék fel. Úgy sem naponta cseréljük.

 

Egyébként is most kellene cserélni a szilenteket, gátlókat. Nem baj, ha akkor már kicsit komolyabban is hozzá lesz nyúlva az autóhoz.

 

Továbbá megbízható, off-road műhely is kellene. Az ismertebbekről hallani hideget-meleget, bár ha jól sejtem, nem lehet kiigazodni ezen a téren.

 

Ki, mit tanácsol?

 

Előre is köszönöm!