MBman Creative Commons License 2016.02.12 0 0 6190

Szerintem meg az olcsóság volt a fő szempont, és nem a tartósság. 2003-ban a kompakt kategória nem igényelt többet. Azért fröccsöntött műanyag minden. Az ajtókárpitoktól elkezdve a műszerfalig minden. A J Astránál már elmentek a puha műanyagok irányába, mert muszáj volt követni a trendet, a kompakt kategória egyszerűen kinőtte magát, elment a felsőbb kategóriák irányába. A J Astra méretben, és igényességben lépett túld az elődjén. Most a K megtartva ezeket már a kérhető extrafelszereltségek terén is feljebb lépett. Az meg már csak hab a tortán, hogy önsúlyban a kategória egyik legkönnyebb autója.

 

Az a híd nem teljesen merev, a látszat ellenére. Nem Lada, meg UAZ hídra kell gondolni. Az összekötő rész torziós rugóként viselkedik. Lényegében ugyanazt a szerepet tölti be, mint a multilinknél a stabilizátor, hiszen annál is össze van kötve a két oldali hosszlengőkar. A két oldali csonkállvány (vagy hosszlengőkar) nem a tengelynél van összekötve, hanem attól előbbre, a karosszériához való csatlakozáshoz közelebb, mint a kerék tengelyéhez. Nyilván úgy választják meg az anyagot, a vastagságot és a keresztmetszetet, hogy az a megfelelő merevséget biztosítsa, annál se többet, se kevesebbet.

Előzmény: Törölt nick (6189)