Grizzly. Creative Commons License 2016.02.11 0 0 225461

Amit elmondtál az alapján a legfőbb ludas tényleg az agyváltó.

 

A legtöbb pedál bontható, csak a külső oldaláról ki kell feszíteni óvatosan egy erős vékony pengével a csapágy porvédő kupakját, és alatta található a pedálkónusz dupla zárócsavarja, pont mint a kónuszos kerékagyaknál, ha jól emlékszem a 15-ös csőkulcs kellett hozzá. Persze az reménytelen, hogy a két anyát külön forgasd, ahhoz vmi spéci szerszámok kellenek mert bent vannak mélyen a pedálban, én összeigazítom a záróanyát az ellenanyával és egyszerűen beállítom lazára de nem kotyogósra. Ez kicsit utána el tud állítódni használat közben (a jobb pedál megfeszül a bal kilazul picit a hajtásirány miatt), mivel nem tudod rendesen az ellenanyát megfeszíteni (meg lehet próbálni úgy, hogy kicsit kijjebb húzod a csőkulcsot hogy csak a külső anyát fogja és a külső anyát ráhúzod a belsőre, de mivel a belsőt nem tudod megfogni így nem tudsz neki rendesen ellentartani, vszleg elforog vele együtt), de ezzel együtt is egy nagyságrenddel jobb, mint a gyári csapágyelőfeszítés. Persze ha nagyon vacak a csapágy minősége/állapota (forgatáskor reszelő hangot hallasz vagy érzed, hogy remeg a pedál, nem gördülnek tisztán a golyók), nem érdemes szenvedni, jobb cserélni és addig is lelazítani, amennyire lehet.

 

Ha a gumiból nincs keskenyebb, akkor még lehet adott szélességből jobban gördülő gumit választani, amennyiben szükséges, ezen is sok múlhat. Az anyag és a szélesség mellett a mintázattól is függ a gumik gördülése, általában a teljes futófelületen egységes mintázatú gumiknál jobb ilyen szempontból, ha a futófelület közepén van egy folytonos, nem túl széles és sima gördülősáv ami kiemelkedik az alapprofilból, mellette kétoldalt pedig negatív mintázat a víz elvezetésre, illetve a kanyarodáskor fellépő oldalirányú erők megfogására, mint pl. a conti touring plusz (http://www.bringabutik.hu/vasarlas/kerekpar-alkatresz-kiegeszito/gumi/kulso-gumikopeny/24/continental-touring-plus-kulso-24x1-75.html) esetén, de ez csak példa, biztos vannak ennél is jobbak. Ami közel ideális gördülés szempontjából és még nem sport gumi, az pl. a travel contact, én ilyet használok túrázáshoz, de azt nem gyártják 24"-ben. Azt azért hozzátenném, hogy azok a gumik, amik nyáron könnyeben gördülnek, novembertől márciusig könnyebben megcsúsznak a kisebb tapadásuk miatt, főleg a nedves útburkoló köveken.

Előzmény: Giordano (225445)