Sziasztok!
Gyors megerősítésre, tanácsadásra számítanék.
A minap hazafelé jövet lekoccoltam egy autóbuszt a tranyóval. Épp csak egy cseppet. Nekem csak a díszrácsom repedt meg egy helyen, a buszon semmi, a sofőr észre sem vette a történést.
Történt ugyanis, hogy a busz mögé érve lassítási szándékkal ráléptem a szokott intenzitással a fékre. A fékpedál beesett a padlóig, így reflexből rápumpáltam kétszer. Ennyi időm volt. A másodikra a pedálút alsó harmadában már éreztem ellenállást és belassult annyira a tranyó, hogy csak koccanás és nem ütközés lett a fékút vége.
Felpumpáltam a féket és óvatosan hazajöttem vele. (3,5 km hegymenet) Menet közben többször ellenőriztem a fékhatást és azon kívül, hogy talán egy kicsit lejjebb fogott mint megszoktam, nem éreztem nagy különbséget.
Útközben arra gyanakodtam, hogy valamelyik munkahenger elhagyta magát, elszivárgott a fékolaj, lecsökkent a folyadékszint a tartályban esetleg már le is levegősödött a rendszer.
Hazaérve körbejártam az autót látható folyás nyomait kutatva, de semmi.
Felpattintottam a motorháztetőt, letekertem a fékolajtartály kupakját és azt láttam, hogy a fékfolyadék szinten van, olajfolyás sehol.
Mivel a főfékhenger meghibásodására gondoltam, beültem, benyomtam a fékpedált és benyomva tartottam. Miután teljesen felkeményedett, a nyomva tartás hatására lassan, de határozottan érezhetően engedett a nyomásnak.
Rövid próbaút során a fékhatás tökéletes, sőt, még talán előbb is blokkol, mint ahogy megszoktam.
Mi a véleményetek?
Előre is köszönöm a segítséget!