Szervusz!
Véleményem szerint azoknak
a csavaroknak az elsődleges
szerepük a "kopó" satupufák
rögzítésében van.
Nyilván ezzel sok újat nem
írtam.
Viszont biztosnak tartom, hogy
a külpontos terhelésből adódó
nyomaték is terheli őket.
Minél kopottabb a hengeres
vezetéken futó furat a
satupofában, annál kevésbé fogja
átvenni a forgató nyomatékból
adódó terhelést a vezetőrúd.
Márpedig a pofában lévő furat
oválissá fog kopni, ez csak idő
és használat (erőltetés) kérdése.
Ezért azoknak a csavaroknak
az átmérője egy határig talán
növelhető. De figyelembe kell
venni az öntvény gyengítését
a furatok felfúrása esetében.
Én elkezdeném a süllyesztett
fejű M6-os inbusz csavarokkal,
mert azok min. 8.8 minőségűek.
Ez egy ideig biztos elég, a
csavar szilárdság szempontjából.
Bízzunk benne, hogy a gyártó
tudatosan alakította/méretezte
a furatokat ekkorára.
Péter