MN 3100 Creative Commons License 2016.02.07 0 0 111033

Szervusz!

 

Véleményem szerint azoknak

a csavaroknak az elsődleges

szerepük a "kopó" satupufák

rögzítésében van.

Nyilván ezzel sok újat nem

írtam.

Viszont biztosnak tartom, hogy

a külpontos terhelésből adódó

nyomaték is terheli őket.

 

Minél kopottabb a hengeres

vezetéken futó furat a

satupofában, annál kevésbé fogja

átvenni a forgató nyomatékból

adódó terhelést a vezetőrúd.

Márpedig a pofában lévő furat

oválissá fog kopni, ez csak idő

és használat (erőltetés) kérdése.

 

Ezért azoknak a csavaroknak

az átmérője egy határig talán

növelhető. De figyelembe kell

venni az öntvény gyengítését

a furatok felfúrása esetében.

 

Én elkezdeném a süllyesztett

fejű M6-os inbusz csavarokkal,

mert azok min. 8.8 minőségűek.

Ez egy ideig biztos elég, a

csavar szilárdság szempontjából.

Bízzunk benne, hogy a gyártó

tudatosan alakította/méretezte

a furatokat ekkorára.

 

Péter

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (111022)