Fiery Creative Commons License 2016.02.05 0 0 159410

A PO kapcsan engem az bosszant fel, hogy nem kepesek megallapodni egy dizajnnal, hanem 5 evente valamit mindig atvarialnak. Nem lenne ezzel gond, ha nem 5 evente, hanem 10-15 evente csinalnak ezt, vagy ha a dizajn varialas alig eszreveheto lenne. Azzal azonban, ha a legfeltunobb reszeket, azaz a lunettat es a szamlapot is atrajzoljak, raadasul uj, modernebb betutipust kap a 6-9-12-es ora index, egy csapasra idejetmult dizajnna teszik a regi PO-kat. Ez pontosan az, amivel frissen lehet tartani egy orat, es kozben lenullazni a hasznaltpiacon a regi modelleket. Anno 2005-ben, amikor eloszor megjelent a Planet Ocean, azt hittem, ez lesz az Omega Submarinerje. Ez kiforrott, idotallo dizajn, amire lehet epiteni ujabb modell variansokat. Ez reszben be is jott, csak epp azota ugy tunik, ketszer is belenyul(t) az Omega a dizajnba, eleg eroteljesen, es kozben meg a Seamaster paletta nem hogy racionalizalasra kerult volna, csak me'g tovabb bonyolodott (pl. az uj Seamaster 300 Master Co-Axial-lal). Annak en szemely szerint nagyon orulnek, ha tenyleg par mm-t fogyni tudna a PO, mindket iranyban, de kozben meg nevetseges, hogy egy kerekitve 40 mm-es orat az Omega noi modellnek akar kategorizalni. Mikozben ugyanannak az oranak a kvazi megfeleloje a Rolexnel ferfi modell (csoki szamlapos, keramia lunettas, rozsaarany tokos Daytona borszijon).

 

Az Omega sajnos me'g mindig azt csinalja, mint az utobbi evtizedekben: elarasztjak a piacot ezerfele ora modellel, es addig eroltetik oket, amig valamennyit eladnak beloluk. Aztan kivezetik a modellt vagy atrajzoljak, es ujra kezdodik az egesz. Egy adott kategoriaban (pl. buvarora) tul sokfele orajuk van, az embernek zizeg a feje a sok Seamaster varianstol. Regi 300, uj 300, Planet Ocean, Aqua Terrabol kismillio verzio, Bullhead, PloProf, anyamkinja... A Speedmaster meg egy kulon tortenet, de ott legalabb mindig tovabbviszik az "igazi", eredeti Speedmastert, ezert mindenkepp jar egy nagy piros pont nekik. Es oszinten szolva, nekem a 2 regiszteres, 9300 szerkezettel szerelt Speedmaster is szimpatikus, egyedul a meretevel nem vagyok kibekulve. Csak persze aztan muszaj volt az Omeganak bedobnia a Mark II-t is, meg az '57-et, stb stb, es megint ott tartunk, mint a Seamasternel..... :) De minderre csak akkor lesz megoldas, akkor lesznek levagva a vadhajtasok, ha az Omega kulon cegbe szervezodik, es nem kell konszern elvarasoknak megfelelnie.

Előzmény: phranxinatra (159409)