nickback38 Creative Commons License 2016.02.05 0 0 159391

Szvsz van itt némi fogalomzavar... Az, hogy vmi a luxustermék címkét kapta, az nem azt jelenti, hogy csak és kizárólag a luxusban élők jelentik a célcsoportot. Nekem vesszőparipám, de nem olyan régen APT fórumtárs is leírta, hogy a Rolex nem tipikusan a kőgazdagok pénzéből lett domináns piaci szereplő - igazából ők mindig is a módos középosztály és afeletti rétegeket célozták. Mert ők voltak/vannak annyian, hogy "nagy biztonsággal" lehessen rájuk üzleti modellt felépíteni zsíros haszonnal. Omega detto.

A 6e EUR-os árcédula nem visszatartó erő pl. egy 6-10e EUR-os német középosztálybeli fizetéshez mérten sem - bár némi "közvélemény kutatás" alapján nem az a trend, hogy a kezdő német mérnök az első havi fizetésével rohan Submariner-t venni. A Rolex bevételeinek az "olcsó" Oyster adja az oroszlánrészét, nem a Cellini. Ha szétnézel, Rolex fórumokon sem igazán Cellini-kkel dobálózik a törzsközönség. Nem véletlenül kedvenc órái a sznoboknak az Oyster-ek - pláne használtan. A Rolex is egy csak szimpla volumengyártó, hiába játszik a profi ligában.

A PP szvsz már vhol a határon ingadozik a mennyiség adta exkluzivitás szempontjából, hiába készít időnként pár darabos limitált csodákat. Inkább az AP/VC párosnak lenne esélye a "régi PP-s" pozícióra, csak hát a PP neve nem cseng rosszabbul attól a plusz pár 10e "meggondolatlanul" eladott karórától...

AP/VC sem célzottan vannak ahol vannak, egyszerűen csak nem tudnak többet eladni - ha látnának rá sanszot, azonnal növelnék a termelést.

Előzmény: Fiery (159384)