Fiery Creative Commons License 2016.02.05 0 0 159390

Az 5000 dollar, amit irsz a Rolex kapcsan, az kizart, hogy az eladasi atlagar legyen. Az alapjan, ahogy irod ezt az adatot, az jon le nekem, hogy az a Rolex zsebeben marado resz. Egy Rolex kereskedo kb. 35-40%-os arressel dolgozik manapsag, tehat akkor az ertekesitett Rolex orak atlagara valahol 7-8000 dollar korul lehet. Ha pedig ez az atlag, akkor SZVSZ nem az AK/OP/acel DJ modellek viszik az eladasok zomet, hanem inkabb a nem-krono acel sport modellek (Sub, GMT, Explorer, DeepSea, SD, YM). Persze sok DJ is elkel, de kozben meg (relative) sok aranyora is.

 

De mindegy is, hogy a Rolex pontosan mit ad el, en inkabb afelol kozelitenem meg a piac meretet, hogy egy adott orszagon belul az emberek hany %-a tud megengedni maganak egy mondjuk 10-20 ezer euro koruli luxuscikket. Sokszor elokerul a felso 1%, amit szerintem nagy atlagban a vilagra is ra lehet huzni. Vannak ugyanis olyan orszagok, ahol nem csak a felso 1% keres annyit, hogy vehet(ne) maganak egy 10-20 ezer euros luxuscikket, hanem 5 vagy 10% -- mig mas orszagokban csak a felso 0,5% vagy 0,1% ennyire gazdag. De ha elfogadjuk, hogy az emberiseg 1%-a kepes lehet egy ilyen luxuscikk megvasarlasara, akkor 70 millio emberrol beszelunk. Akik kozul vannak az ultragazdagok (legyen 10%-uk), akik 1-nel tobb ilyen luxuscikket is vehetnek. Nos, ez alapjan szerintem nem elvadult gondolat az, hogy evente 1 millios volumenben is el lehet adni 10-20 ezer euro koruli atlagaron egy luxuscikket. Megint mas kerdes, hogy aki megengedheti maganak, vajon vesz-e egyaltalan karorat ennyi penzert, vagy inkabb masra kolti a penzt (auto, hajo, repulo, **rvak, drogok, jatekszenvedely, nyugdijalap, stb). Ebben jatszhat kulcsszerepet a Rolex hagyomanyosan eros marketingje: ha valaki, akkor a Rolex meg tudja gyozni a kovetkezo generaciot is arrol, hogy mechanikus karorat hordjon.

Előzmény: APT (159389)