jbaal Creative Commons License 2016.02.03 0 0 426744

Ne adjál tippeket ezeknek a marháknak. Valójában sehol nem kéne, hogy megálljon, mint ahogy a 100-ason Cegléden, Szolnokon, Debrecenen és Nyíregyházán kívül sem.

De én is attól félek, hogy előbb-utóbb az lesz a vége, hogy valami seggfej elkezdi bizonygatni, hogy nincs elég utas, aztán megállítjuk minden nagyközségben és a végén kapunk egy sebesvonati menetidőt, természetesen helyjegyért cserébe. Persze több kocsi továbbra sem lesz, ezért maradnak a folyosókon álló utasok, a helyekért való veszekedés meg a napokkal korábban megváltott helyjegy. Vagy a fasza fecske Bhv-k meg halbi vezérlők erősítésnek.

 

Persze meg lehet állítani akárhol, nyilván lennének utasok, mint ahogy vannak Püspökladányban, Hajdúszoboszlón, Tokajban, Szerencsen és Füzesabonyban is, csak éppen ezeket az IC-ket anno arra találták ki, hogy a keleti nagyvárosokat összekösse Budapesttel és egymással versenyképes menetidővel, minden másra kéne egy normális gyorsvonati rendszer. Mert ilyen alapon akár a karcagiak meg a törökszentmiklósiak is kikérhetik maguknak, hogy miért nem áll meg, aztán a határ a csillagos ég...

 

Én megfordultam már jópárszor a 80-as és a 100-as vonalakon ( meg szerintem igaz ez az 1-esre is, a 120-as, 140-es viszont kicsit érdekesebb a településszerkezet miatt ), és akármit is pampognak az ilyen Csépke-féle szarjankók, igenis bőven van annyi utas, hogy megérje fenntartani a gyorsvonati rendszert. Az a tapasztalatom, hogy egy Miskolc vagy Debrecen méretű város simán ad egy random hétköznap délelőtt 9-10 órási IC-re is 100-150 utast ( egy ilyen vonathoz már buszból is vagy 3 kéne ), ami azért elég jónak mondható, ha megnézzük, hogy közben az elővárosban is tökfeleslegesen cibáljuk a 6 kocsis ingát félóránként 10-15 utas kedvéért ( Nem vagyok ellene, de ha meg kell húzni a nadrágszíjat, akkor végre legyenek szívesek ezt Pest megyében is megtenni. ). Emellett mikor sebessel megyek, mert nincs kedvem helyjegyet venni, akkor is szépen megtelik a vonat, ahogy haladunk előre, az említett miskolci esetben pl. Mezőkövesden után már átlagban 3-4 ember ül egy fülkében, utána meg már kár is róla beszélni, mert nyilván egyre többen vannak, többek között olyan "nagyágyúk" jönnek, mint Hatvan, Aszód vagy Gödöllő ( persze, tudom, ez már előváros ). Aki nem hiszi és nem hajlandó kimozdulni a fővárosból, nyugodtan menjen ki a Keletibe/Nyugatiba és nézze meg. Emellett nem látom az alternatívát az olyan helyekre, mint pl. Kál-Kápolna vagy Vámosgyörk, illetve Kaba, Kisújszállás...stb., mert az IC-ket itt már tényleg túlzás lenne megállítani, de a személyvonat meg jó nagy kicseszés lenne.

 

Az IC-félrerakásos dologra meg annyit, hogy nyilván baromság ez a haptákba vágás, tényleg leszarja mindenki, ha késik 5 percet ( kivéve, aki átszáll, de az főleg fejpályaudvaron úgyse centizi ki annyira, inkább a 10-15 perc feletti késés az, ami már zavaró, de a legtöbben amúgy is Pestre mennek ), de semmiképpen sem az a megoldás, hogy akkor szántsuk be az egészet. Biztos vagyok benne, hogy ha kevesebb vonat lenne, ugyanúgy beborulna állandóan a 100a, a MÁV esetében majd akkor nem lesz késés, ha egy vonat sem közlekedik...
Csak azt nem értem éppen, hogy egyes okostojások, akik szerint mindenre az a gyógyír, ha kiirtjuk a"nyomi vidéki sínbuszokat", miért sajnáltatják magukat, ha pont ugyanez az elv érvényesül, csak éppen ők állnak a farok rossz végén...

Előzmény: haha 1970 (426740)