Mágus23 Creative Commons License 2016.02.02 0 1 60648

Üdvözletem!

A 424 001 pályaszámú mozdony eredetileg a következő tápkészülékekkel rendelkezett gyártáskori állapotában.

1 db Friedmann típusú XI. számú nyomó friss gőzlövettyűvel a mozdonysátor alatt jobb oldalon elhelyezve.

Ugyanez a lövettyű a mozdonysátor baloldalán elhelyezve.

Dietrich-Teudloff rendszerű dugattyús tápszivattyú. (Wortinghton licenc)

Kisérletileg 1 db tápviz előmelegítővel kombinálva. Ez utóbbit rövid idő után leszerelték a mozdonyról.

Megjegyzés: a dugattyús tápszivattyúval kombinált tápviz előmelegítő berendezések nem váltak be a MÁV üzemében, ezért azokat eltávolították és helyettük a fáradtgőz lövettyűket alkalmazták.

Ennek történetét a 328-as könyvben részletesen leírtam.

Kazánburkolat tekintetében a régi szakirodalmak említik a kék bádog fényezve kifejezést.Közelebbről sajnos én sem ismerem ezt az anyagot, annyit tudok róla, hogy tanuló koromban a Landlerban láttam ilyet. Ez egy vaslemez, amely kissé keményebb volt mint az átlagos kazánburkolat lemez.

Anyagában nagyon sötétkéken, majdnem feketén fénylő vaslemez volt. Akkor már ezekből kazánburkolat nem készült, de az idősebb kollegák említették, hogyha ezt un. tisztító olajjal kifényezték, akkor szinte tükörfényesen tudott csillogni a napfényben. A kék bádogról ennyit tudok mondani.

A 424 001-esen jelenleg a baloldalon egy fáradtgőz lövettyű van felszerelve. Vastag cső, ami a kiömlő csőből elágazik bal oldal irányába az a fáradtgőz elvezető cső a lövettyű felé. A cső és a lövettyű között található gömbházas szerkezet  az olajleválasztó.

 

Előzmény: FAV 20 (60646)