Bzmot332 Creative Commons License 2016.02.02 0 0 49727

Ezt a kérést mindenki felé irányítom, aki ért a programozáshoz, nyúlkált már az openBVE-ben vagy ért hozzá, és lenne kedve valamit csinálni.

 

Nem akadna olyan vállalkozó kedvű egyén, aki kicsit megmókolná az openBVE-ben a villamosfék lekezelését valami valósra?

 

A tényállás az, hogy a valóéletben ugye egy bizonyos fék pozícióban (hogy ez állandó ellenállással vagy félvezetővel oldjuk meg, azt hagyjuk most), akkor ahogy csökken a jármű sebessége, csökken a fékerő is (ezt budapestiek tökéletesen érezhetik a metrón (ruszkik), meg a HÉV-eken, ott lehet nagyon jól érezni a fék fokozatokat is). Ugye ennek elég egyszerű fizikai magyarázata van (ha jól rémlik, ez mint ha lineáris lenne a sebességgel, legalább is a fluxusváltozás gondolom egyenesen arányos a frekvenciával (~fordulatszámmal)).

 

Szóval fékez a jármű, és érezni (azonos fokozatnál), hogy egyre kevésbé fékez, majd hirtelen megint jobban, amikor magasabb fék pozícióba vált a jármű. És így van az, hogy a villamosfék bizonyos sebesség alatt semmit se ér, ezért vannak a rögzítőfékek (RET, légfék...stb).

 

Na, ezzel szemben az openBVE-ben sebességtől függetlenül a fék kb. minden sebességnél azonos erősségű, azaz míg a valóságban 10-zel gurulva elég silány fékerőt adna az első pozíció, az openBVE-ben pl. a metró tökéletesen elkezd lassulni.

Aztán lehet erre van valami beállítás, vagy benne van a programban, de én sose tapasztaltam.

 

Igazából annyit kéne csinálni ha jól sejtem, hogy a fékerőt (villamosfékezés esetén, azaz afelett a sebesség felett, ami megvan adva légfék belépési sebességnek) nem csak a fékkar állásától, hanem a sebességtől is függővé kéne tenni. Nem vagyok lángelme programozás terén, de mint ha ez elég egyszerű feladat lenne (a forráskódban a game-be kell belenyúlni, ott is talán egy plusz művelet kéne, legalább is ez túl sok új változót nem ad).