István Gyuri Creative Commons License 2016.01.31 0 1 426648

sörösgigant: Magyarán, hogy nem lehet sablonokat készíteni, hanem bizony az ember, aki irányít arra van bízva minden.

Az elejével részben egyetértek: nem lehet MINDENRE sablonokat készíteni. Szerintem nem is helyes irány ez.

Viszont a típuseseteket, akár megtörtént, akár kitalált eseteket igenis érdemes végiggondolni.

Erre volt példa a cikkben, hogy amit megcsinálnak a menetrendesek egy előre tervezett vágányzárnál Göd–Vác között, azt miért nem tudják (rendszerszinten sohase!) megoldani egy rendkívüli helyzetben? (Igen, persze van úgy, hogy lejár a dolgozó ideje és akkor pont őt már nem lehet visszaforgatni - tehát a sablont nem lehet ráhúzni -, de ettől még a gondolkodásmódot lehetne tanulni. De láthatóan képtelenek rá. És felsővezetői szinten pedig nem is látom a pályásoknál a szándékot se)

 

Ehhez az kellene, hogy belássuk egy irányító sem fog 100-ból (pláne 100 tök új szituációból) 100-szor jól dönteni. Még a legjobbak sem. De nem is kell elvárni, és nem is kell mindenáron védeni őket.

Hanem az ilyen nagyobb volumenű zavartatásokat igenis ki kell értékelni, utólag átbeszélni, hogy mit lehetett volna jobban csinálni.

Nem azért, hogy felnégyeljék az adott irányítót, aki esetleg másként cselekedett akkor és ott. Hanem azért, hogy a legközelebbi, hasonló szituációban már eleve a jó irányba kezdjen elindulni (és már csak kisebb hibákat vétsen). Aztán, ha a már lemodellezett, átbeszélt eseteket megint ész nélkül akarja megoldani, na akkor már négyeljék fel :))

 

Ez nem is baj, és abban azt hiszem nagyon egyetértünk, hogy "merjenek"belenyúlni bizonyos , már megkövesedett szabályozásokba

Az a szép, hogy a jelenlegi utasítással is tudja védeni a fenekét, aki akarja.

F.2. 15.2.1.1. - Ezt a viszontválaszban meg akartam írni, csak azt már nem akarták megjelentetni....

Előzmény: sörösgigant (426641)