r1232 Creative Commons License 2016.01.31 0 0 426638

A kelenföldi kitérőzés pontos okát nem tudom, de a Déli felől a baljáratról át kell térni jobbjáratra (és fordítva is), ami mindenképp kitérőzést igényel, ugyanakkor ezek az idők bele vannak építve az így közlekedő vonatok menetrendjébe.

(A Déli felé eltérő közlekedési rendet elvileg pont a Déli technológiájának levezényelhetősége végett alakították ki annó.)

 

Az említett vonatoknál ez pont nem ez a helyzet, mert azok a Déli bal vágányról egyenes irányban tudnak bejárni a 30-as jobb vágányára, kitérőzés nélkül. Viszont rendszeresen előfordul, hogy a páros az egyenes (4. vágány) helyett kitérőzik a 3.-ra, majd a túlsó végen meg vissza a 4.-re. A menetidőbe ennek időszükséglete nincs beépítve.

Alapvetően normál helyzetben nem kellene, csak a páratlannak kitérőzni, hogy azt a páros vagy a páratlan oldalon célszerű-e megoldani, az majdnem mindegy, mindkét verzió mellett és ellen lehet indokot találni.

Előzmény: CsP50k (426629)