''csiga Creative Commons License 2016.01.30 0 2 33516

Gondolom a láncfűrészbe lánckenésre használod. A 2T olajok ZDDP mentesek, hogy ne köpjék be a gyertyát, meg azt ugye úgy adalékolják, hogy minél jobban - hamumentesen -  égjen el.   Hamár olajos fórumban vagyunk....

 

 

Még nem terveztem felhozni, de szóba hozom.

2010-ig átrágtam magam a fórumon. Amire válaszokat kerestem, csak részben találtam meg.

 

1., Nagyon ritkán van (volt)  felhozva, hogy ha az olajcsere periódus pl  15.000 km, akkor az azt jelenti, hogy  max 15.00 km, nem azt, hogy annyit kell vele menni. Konkréten a városi üzemmód, a hidegindítás, a rövid távok- amiből kicsiny hazánkban inkább jóval több van -  gond nélkül akár 40%-al is rövidítik a csere intervallumot.  Tán kimentettem, hogy ki és hányszor írta. Mert így mindjárt ki is jön az inkább 10.000 km-es csere… A 30.000-es hülyeségről nem is beszélve.

 

Jó az a 30.000 Km-es csereperiódus, mert  sokkal hamarabb kifekszik a motor, és vegyél új autót. Az olajosok meg  jó drágán el tudják adni a long olajakat. Ez mindenkinek jó, csak egy valakinek nem. :(

 

2., említve van, hogy az egyre vékonyabb olajok a korszerűbb gyártás technológia miatt van. Szerintem a 90'-es években is 5-7 század mm-re illesztették a dugót, és a főtengely-csapágy felület sem lett sokkal jobb felület minőségű. Egyszerűen nem jön ki gazdaságosság szempontjából, hogy űrtechnikázzanak a motorgyártásban,  meg a hőtágulás az a 90-es években is annyi volt, mint most.  Viszont a kisebb kinematikai viszkozitású olajok belső súrlódása kevesebb, ezzel némi üza megtakarítást és kisebb károsanyag kibocsájtást ad. Motorvédelem szempontjából meg pont rosszabb.

 

Érdekesek az egyes gyártók motorjai, hogy katalizátor nélkül milyen olajjal kell üzemeljen, meg anélkül. Semmi féle gyártástechnológiai fejlődés nem volt, csak nem tudták hozni másképp a környezetvédelmi normát. Ezt nem hívnám technikai fejlődésnek, inkább nevezzük kényszernek.

 

3. Nem írják sokszor, hogy kb 100-120 ezer km után érdemes elgondolkodni egy 0w-20, 0w-30 olaj helyett mondjuk 0w-40, 5w-40-en, merthogy kopik a motor, és az olajnak többek között van tömítő szerepe is.

 

4. Nem találtam konkrét esetet  – eddig-  ahol  az előírt vékonyabb olaj helyett vastagabb melegoldalit  – ha úgy tetszik nagyobb kinematikai viszkozitásút  - használtak, és azzal nőtt, vagy nem nőtt a motor futásteljesítménye.

Én személy szerint inkább egy kicsit vastagabb olaj híve vagyok, ( melegoldalon) fogyasztásban szinte lófütty, amit a konyhára hoznak a vékonyabb olajok. Szerintem.

 

Egyedül a Japán autóról tudom elképzelni, - biztos itt sem vagyok -  hogy jobb lehet a melegoldali  vékonyabb olaj, de a többinél nem.

 

Én inkább a 0w-40 olaj felé hajlanék.

 

Előzmény: nézek (33515)