ádibébi Creative Commons License 2016.01.29 0 0 116044

Az eredeti kérdésre válaszolva: ha több kaját ad a vezérlés, de nem ad hozzá több levegőt, akkor tökéletlen égés lesz, ami extra kormot csinál. Még szép, hogy telenyomja a FAP-ot hetek alatt.

 

A jó programozásnál az égés közel ugyanolyan marad, mint volt. Nyilván ha padlózod, mivel több kaját nyomsz le a torkán, hamarabb megtelik a FAP, de ez logikus: másfélszer annyi gázolajat elégetve azonos km alatt 2/3 idő alatt tele lesz a FAP. De ez csak akkor igaz, ha minden pillanatban kihasználod az összes plusz teljesítményt.

 

A valós élet azonban más. Csak néha, egy-egy előzéskor nyom az ember akkora padlót, hogy a befecskendezési értékek a gyári fölött lesznek, amúgy, amikor poroszkálsz, vagy 130-cal mész a pályán, akkor a befecskendezett üzemanyag, a levegő, minden egyéb a gyári értékeken lesznek (naná, tartani egy tempót akkor sem kerül több üzemanyagba, ha amúgy a motorod fel van húzva 140%-ra. Ha csak 23% kell a tempó tartásához, akkor csak annyit is fog befecskendezni, tökmindegy, hogy az a motor épp 100%-ot, vagy 140%-ot tud padlón). Az egyetlen megváltozott paraméter a railnyomás lesz, ami meg éppen hogy segít az égésen (ezért csökken az átlagfogyasztás 5-6 decit a programozás után).

 

A béna box viszont akkor is elrontja az égést, ha csak poroszkálsz. Akkor is többet nyom be, ha alapjáraton vagy, mert pl azt hiszi, hogy jéghideg a motor, tehát dúsítani kell (és közben tök fölöslegesen, mert levegő hiányában el sem ég rendesen, csak nyomja ki hátul koromként meg nitrogén-oxidokként).

 

persze lehet, hogy van olyan box, amiben egy rendes, jól megírt tuningprogram figyel, és obd-re dugva módosítja a motorvezérlést, nem csak hazudik a szenzoroknak. De az még mindig csak egy egyenprogram, ami a te motorodhoz vagy illik, vagy nem. Te megveszed, rádugod, de sose szaki nem látja, hogy utána milyen értékek jönnek a diagon, hogy az adott motor hogyan reagálja le az egyenprogramot. Jenő meg megírja, kipróbálja, és még csiszol rajta, ha kell. Anyám Fiestáját pl a negyedik próbakör után engedte haza, aztán felhívott hetekkel később, hogy vigyem már le az autót megint, mert talált valamit, amitől szerinte még jobb lenne... Ha tuningbox lett volna, nem lett volna egy próbakör sem.

Előzmény: bocios2 (116035)