Tibola Creative Commons License 2016.01.28 0 0 21425

Egy kis FORD hátha érdekel valakit.

Ma lecserélték a céges kocsimat (Toyota Hilux 2,5) egy Ford Ranger 2.2-re. Ami így elsőre nagyon meglepő hogy ez a kis motor (150LE) milyen dinamikusan mozgatja a több mint 2 tonnás böhöm nagy légellenállású autót. Már-már az ötös dinamikáját közelíti. Autópályán simán tartotta a GPS szerinti 150-et még emelkedőn is, a gyorsulása is sok személyautó fölé nő. A legmeglepőbb a stabilitása. Főúton azt a kanyart amit az ötössel 120-130-al veszek ez 140-nél még csak meg sem moccant. Semmi dőlés. Jól eltalált hatos váltó van benne ami hihetetlen rövid úton mozog. Az az érzésem hogy nincs közvetlen kapcsolat, lehet hogy hidraulikus.

Ami terepjárós szempontból öt csillagot ér hogy került bele 100%-os difizár (levegős) és nem kárpit szőnyeg van benne hanem műanyag burkolat az alja és arra tették a gumiszőnyegeket. Hatalmas a hasmagassága és nagyok a terepszögek. Végre egy nem diszkoba járó pickup a maiak között.