kbn Creative Commons License 2016.01.26 0 0 61897

Wow! Az eddigi menetrendnek a Göcsej IC újraindulása óta mondjuk tényleg semmi értelme nem volt már.

 

Az útvonal szerintem nem életképtelen, bár vannak benne furcsa, kompromisszumnak tűnő dolgok... Zalaapáti, Pacsa és Pölöske együtt több mint 4000 lakos + jelentős "hátország", közvetlen budapesti eljutásuk csak vasárnap van, az átszállásos kapcsolatok pedig nagyon rosszak.

 

Búcsúszentlászló ellenben nehezen érthető, az a szakasz egy keskeny, zötyögős mellékút, helyette egyértelműen adná magát Bak és Bocfölde, ezek külön-külön is sokkal nagyobb helyek, az út is jobb, és nem mellesleg 3 km-rel rövidebb.

 

A keleti végen pedig a gyorsjáratokkal ebben a fekvésben remekül ellátott Sármellék helyett Keszthely+Alsópáhok lehetett volna a "nagy hal", ahol pont egy jókora csúcsidei "lyukba" találna be a járat, és valószínűleg gyorsan nagyon népszerű lenne... igaz 6 km (kb. 10 perc) kerülő, de az utasszámot szerintem simán megduplázáná. Nyilván emiatt lehettek ellenérdekeltek is.

 

(Érdekes kísérlet lehetne kiküldeni a Gratisnak egy ráhordó kisbuszt a fenékpusztai megállóhoz, ami egy nagy kört megtéve feltárná Keszthelyt... használható helyi közlekedés híján sokan lennének, akiknek ez a közvetlen távolsági járatoknál is kényelmesebb lenne. A többlet távolsági jegyeladásokból könnyen elképzelhető, hogy behozná az árát.)

 

Nagy kérdés, hogy az új menetrend eredetinél 10, a Volános járatokénál pedig 15 perccel hosszabb menetideje miatt hány egerszegi utast fognak veszteni, és ezt tudják-e kompenzálni a Pacsa környéki utasok. A szaldó kétséges, a régi formájában viszont tényleg értelmetlen volt a járat.

Előzmény: Snake-Mojzi (61896)