bananatree Creative Commons License 2016.01.24 0 0 48508

olvasd el mondjuk ezt a cikket:

http://www.reuters.com/article/volkswagen-emissions-software-idUSL1N1270Q820151007

 

szakmai szemmel ebben is van szerencsétlen megfogalmazás, de a lényeget több helyen is jól leírja.

A hardverrel együtt nagy adag szoftvert is átad a Bosch a vásárlóinak. A szoftver fejlesztése, testre szabása viszont a vevő (nemcsak a VW hanem a BMW/Mercedes/stb. is) felelőssége.

Megállapítják, hogy a csalást a VW úgy csinálta, hogy a Bosch-tól kapott sw-t továbbfejlesztette. És a csalás csakis úgy volt kivitelezhető, hogy további sw módosításokat kellett csináljon a VW, mert a gyári Bosch SW nem tartalmaz csalást (ezt mondjuk egyértelmű, hogy muszáj volt kiemelni, a többi autógyártó védelmében. Viszont ez pont annyira ellenőrizhető, mint mondjuk a mindenkori kormányok üvegzseb programja...)

Gondolom már sejted, hogy amiről ők beszélnek, az nem ugyanaz, mint (az általad programozásnak hitt) throttle mapping táblázat... 

 

Ennyit a hw/sw fejlesztésről.

 

Az eredeti felvetés a Bosch felelősségéről szólt. 

Ehhez kapcsolódó megjegyzés: némileg kilóg a cikkből ez a mondat:

"Bosch also warned VW in 2007 that it would be illegal to use its basic engine management software for other than testing purposes, the German newspaper Bild am Sonntag reported last week."

Az én értelmezésemben ez ellent mond annak, hogy a VW csinálta a csaló sw-t... 

Szerintem a Bosch adott nekik olyan sw-t, amivel "bármit" lehetett szimulálni (ez elengedhetetlen a tesztpadi fejlesztéshez), és a VW csak annyit csinált, hogy a kétféle sw-t "ötvözte" egy új funkció elérése érdekében...

Ő a bűnös, ez egyértelmű, de amiből építkezett, az minden autógyártónak rendelkezésére áll, tehát csak azok döntésén múlik, hogy mi kerül be az autójukba...

 

 

Előzmény: bananatree (48507)