kiss_atti Creative Commons License 2016.01.06 0 0 37841

Van nekem egy nagyon jó ismerősöm,

 

már-már barátom, tőle idézek: ami a dízelen a turbó, az a benzinesen a lamdaszonda, amit fel kell újítani az automata váltón, azt a kéziváltóson ráköltöd a kupplung-kettőstömegű kombóra. A benzines központi kijelzője is tönkremegy, a futóműve ugyanúgy, de valóban azt mondják, hogy a benzines fenntartása olcsóbb.

 

Én ezt - igaz nem E60, csak E39 vonalon - nem tudom megerősíteni. Nekem 530 DA Touringom van, egyik fiamnak 528i Touring, a másiknak 530i Sedan. Én cseréltem - "műsoron kívül" - 2 év, 120k km alatt magasnyomású szivattyút, turbót és felújították az aut. váltót, 380k km. van a kocsiban. Az 528i eszi az olajat - szelepszár szimmering -, megvakultak a fényszórói, a futóműve lassan kuka, 260 k km. Az 530i nem eszi, hanem zabálja az olajat, és szar a kupplungja, pedig már volt cserélve állítólag, 215 k km.

 

Nem kívánok hitvitát generálni - de nem is én kezdtem !! :-)))) -, de én még mindig az éves futás alapján dönteném el, mikor, mit veszek: dízelt, vagy benzinest. Évi 12-13k km-re Bpest + agglomerációra egy 1.3-as, 2007-es évjáratú Swiftet tartok, és vezetek. A külföldi melómat - évi 65-70k km - meg a dízel E39-cel intézem...

 

Hát ennyi...

Előzmény: T.Marky (37840)