''csiga Creative Commons License 2016.01.06 0 0 359704

Szia SLX-350!

 

Az ismerősöm műhelyébe láttam már eltört főtengelyeket,  ha jól emlékeszem a kuplung felöli első csapágy környékén törtek el, nem vagyok benne biztos, de tán azok Franciák voltak és a kettős tömegűt kiváltó kuplunggal voltak szerelve.

 

 

Mivel kifejezetten ezt a motortípust említette, éltem a gyanuval, hogy típushiba lehet. Hülye mindenhol van, ócska olaj így bármelyik gépbe kerülhet, de ilyen hibával csak ezt a típust említette. BMW mittudomén melyik típusában meg egy egyszerű hidegindító spray használatától elreped a henger...

 

 

Szóval vissza a Mercedeshez. A főtengelytörés csak a tgk-nál van, feltehetően nem bírja a nagyobb tömegű tgk  oda-vissza rángatását. Szgk-nál ugyanis nem találkoztak ilyennel.

 

A nyugvó csapágyak berágódásai - mivel más kenési helyen nem fordult elő ilyen gond - lehet a túlmelegedés miatt, ha rosszul van tervezve az olajszivattyú, hogy mennyi olajnak kéne a csapágynál  elfolyni,  hogy hűtse. Vagy a motor túl sok gázolajat ( városi üzemmód, gyorsítások) enged a motorolajba,  és az felhígul, emiatt esik annyira vissza a viszkozitása, hogy nem tud elég vastag olajfilm kialakulni, és idővel berágódik.

 

Vagy tényleg elszámoltak valamit a tervezésnél, mert az internetes keresésre kidobta, hogy másnak is vannak ilyen gondjai....

 

Megpróbálok részletesebb infót gyűjteni, de az aki konkrétan szerelte a Sprintert, az egy igaz ügyes szerelő, de nagyképű,   emiatt én nem kedvelem, nem beszélek vele. Majd kapcsolattartó útján... :) 

Előzmény: SLX-350 (359703)