Kornél 2 Creative Commons License 2016.01.05 0 0 62150

Az én xud Bx-em is csinálta de akkor nagyon durván amikor fel volt szakadva a motortartó bak. Cseréje után sokkal jobb lett,de nem mult el. A jelenség ott is nagyon hasonló volt- olyan üzem állapot amikor éppen hogy anyi erőt fejt ki a motor ami csak a sebesség tartásához elég,ja de annál az autónál a hajtásláncban azért volt bőven hézag. Én majdnem biztos vagyok abban hogy a motorra ható ellen nyomaték által kiváltott elmozdulás a motor-váltó tartó bakok ellenében,és ennek az aránylag rugalmas rendszernek a "harmóniája" hozza létre ezt. Pl.: van egy 406 Hdi is és az egyáltalán nem csinálja! Mondjuk abban egyel több nyomaték támasz van(jobb felül). 1000-es fordulaton is rezenéstelenül képes mindenféle erölködés nélkül tartani a sebességet,és még gyorsítani is (mondjuk azt a xsara is gond nélkül).

A xsaránál ha elindulsz kb 1000-ről,gyorsitasz dinamikusan és minden rendben nem érzel semmi különöset,de ha már nem akarsz gyorsítani mert elérted a kívánt sebességet csak tartanád ,feljebb váltasz mert hangra megkívánja és ekkor mondjuk 1300-ra esik vissza a fordulat na és ekkor lesz érezhető ez a rángatózás. Ahhoz tudnám hasonlítani mintha ütemesen nyomkodnád a kuplung pedált miközben haladnál egyenletes sebességel. De ha bele taposol a gázba a motor neki feszül a bakoknak és abba marad a rángatózás. Ha leszálsz a gázról (motorfék) akkor sem érezhető. 1500-as fordulatnál vagy feljebb már képtelenség produkáltatni vele a jelenséget.

Előzmény: BXtwelve (62141)