Sebenoli Creative Commons License 2016.01.05 0 0 115752

Sziasztok!

Szerencsére nekem egészen jól indult itt a hideg napokon, bár vasárnap este két nap állás után röffentettem be, ekkor olyan hangja volt eleinte, mint a 405-ös TD-mnek anno.
Gondolom ez azért normális, csak eddig ezt nem tapasztaltam, ez az első közös telünk a 307-essel.

Viszont van egy számomra érdekes jelenség a váltóval, nem biztos, hogy a hideg miatt, de valószínűnek tartom.

Általában 1-esben hagyom, reggel, illetve meló után beülök, izzítás(ok) alatt kuplung-üres megjáratom jobbra balra a váltókart (meggyőződöm, hogy nincs sebességben), és indítok.
Kicsit később, néhány másodperc múlva, már irgalmatlan erő kell ahhoz, hogy sebességet tudjak kapcsolni álló helyzetben ugye R vagy 1, amit szeretnék, de jobbra is nehezen tudom a középállásából kimozdítani a kart. 
A napokban ugye percekig járattam mielőtt elindultam volna, de még akkor is az első néhány sebességváltás nehézkesnek mondható.
Azért különösen fura, mert a fenti indítási metódus közben még simán tudom mozgatni az üres állásában a váltókart.

Szóval ez normális jelenség, vagy valami problémára utal, ha utóbbi akkor mi lehet, volt-e már valakinek hasonló gondja?
Ezek lennének a kérdéseim.


A kocsi 2.0 Hdi RHR, manuális 6 sebességes váltó, "csillag garázs"-ban van sajnos nekem is.

Előre is köszi a válaszokat!