Vgyuri1946 Creative Commons License 2016.01.05 0 0 63154

Te meg egy helyesírási hibát is hajlandó vagy szakmai felsőbbséged bizonytására felhasználni :-)

 

 

És a kapitalizmus törvényei egyáltalán nem tiltják az empatikus hozzáállást. A reptér semmit nem nyer azzal, hogy elzavarta a repülőklubot. Sőt, az eddigi 1-2 millió forintot, amit a klub évente kifizetett, elveszti, a megálmodott 10-15 millióra nem talál jó bolondot. Persze az is lehet, hogy nem is kell, a háttérben már megvan az a "csókos", akinek jó lesz a repülőtérhasználata 100-150 ezerérét is. Lehet, hogy ez éppen te vagy - szolgálataid jutalmául :-?

 

A szovjetek idején, a hidegháború tetőpontján a katonai repülőtér technikailag nem volt alkalmas a sportrepülés bonyolítására. De az akkori állam és vezetése nem tekintette ellenségnek a sportrepülést, és gondoskodott helyette méltó elhelyezésre Hajdúszoboszlón. És adott anyagi támogatást, hogy ne a papa milliói döntsék el, hogy kiből lesz akár profi pilóta is, a katonai vagy a polgári repülésre.

 

A szovjetek hozzáállást még évekig viszasírták a repülőklubok. Sok technokai segítséget kaptunk cserébe mindössze azért, hogy évente egyszer mi adtuk a műsort a szovjet légierő napján, meg néha elvitték repülni a főnököket, hagy lássanak már újra légcsavart maguk előtt :-)

 

Egy tipikus példa, amit a jelenlegi reptérvezetés is megszívlelhetne. Amikor egyszerre volt üzemnap Hajdúszoboszlón a vitorláknak, Debrecenben a MiG-27eseknek, nem pecsételtették le a szoboszlói hangárajtót, bár megtehették volna. Ehelyett 500 méterről 900 méterre emeltették a szoboszlói reptér feletti iskolakört, és a szoboszlói starthelynél ott űlt rádióval a kezében a szovjet repvez-helyettes és összevaslta az indításokat.

Előzmény: malazs (63153)